uitwendige kabels is niks mis ( los ) mee. Kan toch niet zomaar binnenin iets loskomen. Die live cd start overigens gewoon op, laat eerst me kiezen welke taal ik wil gebruiken, daarna uit starten of installeren.
Heb nog eens herstart.. ik zie dat het geheugen in orde is.. dat op de IDE kabel de disk gevonden is... kan via de live cd die in de lader zit, kiezen voor nederlands, krijg daarna keuze uit, uitproberen,.. installeren... etc.. kies uitproberen, en dan staat er ... een nummer tussen haken... Kernel panic- not syncing:VFS unable to mount root fs on unknown block ( met daarna nog een nummer tussen vierkante haken)
Daarna gebeurt er niks meer, kan niks ingeven, dus de enige mogelijkheid is, de powerknop of de resetknop indrukken.
Ondertussen heb ik al eens de cd g-parted in mijn pc gestopt en terug proberen opstarten.
Kies voor automatisch... allemaal witte tekst op zwarte achtergrond, en endigt met:
no filesystem could mount root.........
Kernel panic - not syncing: VFS: Unable to mount root fs on unknown-block(1,0)
Tweede poging, met gparted, andere optie gekozen, programma start op. Ik kan mijn HD zien, netjes opgedeeld in drie stukken ( root, home swap)
Heb ook de mogelijkheid om in het terminalvenster te gaan.. maar zou niet weten wat ik daar kan gaan doen om mijn probleem te verhelpen.
Helleeep !!!!