Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Staroffice Menu Items  (gelezen 626 keer)

Staroffice Menu Items
« Gepost op: 2009/06/18, 18:45:28 »
Hallo allemaal,

Ik heb als student star office in mijn bezit gekregen, maar nu ik deze geïnstalleerd heb staan er nergens iconen van in het menu o.i.d.
Er zijn alleen wat scripts om het te starten in mijn home/opt directory (hoe kan ik deze trouwens verbergen?).
Daarbij vroeg ik me ook af hoe ik de extensies automatisch verwijs, want handmatig doen is er tijdrovend werk.

Het betreft hier versie v9.1

Alvast bedankt.

Offline Joshua822

• Lid
Re: Staroffice Menu Items
« Reactie #1 Gepost op: 2009/06/18, 19:02:21 »
Klik eens met de rechter muis klik op " Toepassingen ".

Ga nu naar " Kantoor ". Druk op " Item toevoegen ".

In dat venster kun je eerst een icoon voor het programma dat je wil toevoegen selecteren. Klik daarvoor op het standaard icoon en blader naar het gewenste icoon.

Geef nu onder Naam de gewenste naam die je in je menu wil zien.

Nu zou je, als je de map " opt " onzichtbaar wilt hebben. De naam moeten veranderen naar " .opt ". '.' voor een bestandsnaam betekent voor Linux een verborgen bestand.

Ga nu terug naar het venster " Starter aanmaken ".

Typ onder " Opdrachtregel " het pad naar het opstart script van een van de programma's van StarOffice.

Herhaal dit proces voor elk van de programma's die bij StarOffice kwamen en voor elke gebruiker als dat er meerdere zijn die het pakket makkelijk willen gebruiken.

Klik op " Sluiten ".

Nu zou je de nodige snelkoppelingen in je Ubuntu " Toepassingen " menu moeten hebben, onder de subcategorie " Kantoor ".

Succes.

« Reactie #2 Gepost op: 2009/06/18, 19:10:24 »
Oke, ja dat dacht ik ook wel, maar dan krijg ik er geen standaard iconen etc bij :)
Maar ik dacht misschien gaat er wel een .deb in de rondte ofzo :D

Maar goed

Offline Joshua822

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/06/18, 19:52:41 »
Er gaat volgens mij geen *.deb beschikbaar zijn als het pakket commercieel geleverd wordt en het op elke distributie gericht is.

Overigens ben ik er zeker van dat je met Google de StarOffice iconen kan vinden. Maar je kunt ook gewoon de OpenOffice.org iconen gebruiken. Deze zijn in principe niet echt van veel slechtere kwaliteit als die van StarOffice.