Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gezocht: iets als Irfanview  (gelezen 898 keer)

Offline livino

• Lid
Gezocht: iets als Irfanview
« Gepost op: 2009/06/14, 15:31:55 »
Voor bepaalde eenvoudige bewerkingen van foto's gebruikte ik vroeger Irfanview, maar dat werkt niet in Ubuntu. Hier spreekt men van een aantal schijnbaar interessante alternatieven, waarbij GQView mij leuk lijkt. Maar kan je daar ook meerdere foto's tegelijk bewerken? In Irfanview kreeg je een soort pagina met dia's en kon je daar de foto's selecteren die je in één keer wilde verkleinen of draaien. Lukt dat ook met GQView?

Lieven

Offline Ploffie

• Lid
Re: Gezocht: iets als Irfanview
« Reactie #1 Gepost op: 2009/06/14, 15:36:09 »
Je zou het zelf eens kunnen proberen, GQview zit in de repos zie ik.
Desktop en Kleptop voorzien van 10.04.1...dusss...

˙doʞ uɾız do ʇɐɐʇs pʃǝɹǝʍ ǝʃǝɥ ǝ◖

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/06/14, 15:39:26 »
Geen van de lichte Ubuntu image viewers combineert alle functies van irfanview. Het standaard Eye of Gnome (eog) doet enkel wat het moet doen: foto's tonen. gthumb heeft enkele eenvoudige bewerkingsfuncties. Voor batchbewerking is Phatch, ontwikkeld door iemand die op dit forum actief is, uitstekend. Het is krachtig, maar tegelijk eenvoudig in gebruik.

« Reactie #3 Gepost op: 2009/06/14, 15:43:34 »
GwenView lijkt qua interface best wel op Irfanview. Als je dan ook nog de kipi-plugins installeert, kun je ook nog wat dingetjes bewerken enzo. Maar zo uitgebreid als Irfanview is het niet.

Offline livino

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/06/14, 16:44:19 »
Mijn bedoeling is ook niet alles te kunnen wat met IrfanView kan, maar vooral die batchbewerkingen (meerde foto's tegelijk op een eenvoudige manier bewerken: draaien, verkleinen). Lees ik het goed dat daar vooral die Phatch goed voor is?

Lieven

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2009/06/14, 16:45:24 »
Dan is het inderdaad Phatch.