Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Cairo-dock verknald  (gelezen 1287 keer)

prlwgn

• Gast
Cairo-dock verknald
« Gepost op: 2009/06/14, 13:07:20 »
Gebruik 8.04 LTS
Heb nu weer de nodige updates binnengehaald waaronder ook de laatste versie FFox.
Ook zat er een update bij voor cairo dock,  na deze geinstalleerd te hebben is deze danig verknald.
Voorheen nooit geen problemen, waartoe diende deze update?
Hoe krijg ik deze mooie dock weer terug in de oude staat?
Ik lees nu in de Toepassingen - systeemgereedschappen:
Cairo-dock (no OpenGL)
GLX-dock (Cairo-dock with OpenGL)
Wie heeft dit ook?

Re: Cairo-dock verknald
« Reactie #1 Gepost op: 2009/06/14, 13:11:26 »
Bedoel je dat hij niet meer werkt? Staan je desktopeffecten uit?> Zo ja, start dan de dock met "no OpenGL".

prlwgn

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2009/06/14, 13:21:48 »
Wanneer ik de cairo dock (no OpenGL) aanklik komt er een animatie met lezende Pidgin en daarnaast een
verhaaltje: This is mainly een bug fix version
                 improvement in the RB applet
                 Added funtionnalities on grouped applications icons
Wanneer ik in toepassingen de GLX Dock aanklik (Cairo dock with open GL)
verschijnt er een storende dock met een rare vreemde zwarte achtergrond.
Terwijl voorheen er een pijltje omhoog stond waarna je er door op te klikken een
mooie dock verscheen. Nu helaas dus foetsie.

Offline chris.

• Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
« Reactie #3 Gepost op: 2009/06/14, 13:27:15 »
mischien je x een keer herstarten?

ik gebruik geen docks oid maar kan me voorstellen dat dit soms nodig kan zijn.

prlwgn

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2009/06/14, 13:33:27 »
Heb net een herstart gedaan maar nog steeds hetzelfde probleem. Ja als dit geinstalleerd wordt bij de updates
dan had ik deze u2 dock updates niet moeten aanvinken. Weet ik veel van te voren.
Dit Cairo dock is erg mooi als het goed werkt heb er maanden plezier van gehad. Ik baal er echt van.
Er zit hier ook geen systeemherstel op zodat je weer terug kunt keren naar een bepaald punt voorheen.
Het lijkt wel een virus.
Misschien moet ik het deinstalleren en daarna weer opnieuw installeren.
Ik weet eigenlijk niet eens meer hoe dat gaat.

prlwgn

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 2009/06/15, 18:04:17 »
Dan maar zo [OPGELOST!!]

Offline hps58

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2009/06/15, 20:08:54 »
Hoe heb je het nu opgelost?

Ik begrijp je frustratie, heb zelf vorige week voor het eerst Cairo dock geinstalleerd en middels wat hulp en informatie op het forum en het internet een standaard dock geinstalleerd. Dit weekend de update geinstalleerd die jij ook hebt gedaan en vervolgens krijg ik de melding dat een drietal iconen die op de dock staan niet meer te vinden zijn en er een standaard optie voor gebruikt zal gaan worden. Het gaat hierbij bijvoorbeeld om de klok, en als je dan naar het configuratie scherm gaat, is er maar 1 klok en die werkt niet.

Ben ook benieuwd wat het nieuwe aan deze versie is, als ik het configuratie scherm bekijk lijkt het wel een oudere versie.....maar ik ben maar een beginner en kan het mis hebben.

Ik heb het geinstalleerd omdat je sosm van die mooi voorbeelden van een desktop zit met een "dock" er in, dat wou ik gewoon eens proberen en dan krijg je dit.

Alle hulp is welkom

Groeten
HPS58
Desktop: Ubuntu 8.04.
Laptop: Windows XP
Linux user # 501016

prlwgn

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 2009/06/19, 17:27:26 »
Hps58 sorry voor laat antwoord maar ik zit ook niet 24 uur achter de PC en ben een tijdje weggeweest.
Heb als volgt geprobeerd om cairo dock weer mooi te krijgen.
Deinstalleer je dock vanuit Synaptic pakketbeheer en later installeer opnieuw + plugins
Dan zie je in Toepassingen systeemgereedschappen: Cairodock (no openGL)
                                                                            GLX Dock
klik op de 1e (Cairodock no openGL
Ga met muis naar de onderste werkbalk in het midden en de dock en subdocks verschijnen.
Rechtsklik op je dock en een menu verschijnt.
klik in dit menu op Cairo dock - Configure > dan verschijnt er een menu Categories
klik op All en je kunt in de Accessories je klokje e.d. er weer inzetten.
Probeer alles maar eens uit in dit menu alles wijst vanzelf.
Ik heb er ook 'het weer' in staan en een pidgin en een 'netspeedmetertje', wat je maar wilt.
Daarom ben ik zo tevreden met deze dock. In geen enkel ander systeem vind je zoiets.
Succes

Offline hps58

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2009/06/21, 11:55:04 »
prlwgn,

Dat je wat later antwoord geen probleem mee, een antwoord krijgen is altijd mooi en helemaal als er een oplossing instaat.

Ik zal je advies volgen en laat je weten hoe het is afgelopen. Alleen wanneer weet ik nog niet, lig ziek in bed, al 2 dagen, en was voor
nu er even uit om wat mail na te kijken....als dat is gebeurd gaat de pc weer uit en het bed weer in.

Groeten
HPS58
Desktop: Ubuntu 8.04.
Laptop: Windows XP
Linux user # 501016