Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubunty 9.04 jaunty alle players sluiten gelijk af!!  (gelezen 847 keer)

Offline Tjin

• Lid
Ubunty 9.04 jaunty alle players sluiten gelijk af!!
« Gepost op: 2009/06/13, 17:47:50 »
Hallo Luitjes,

Ik heb sinds kort Ubuntu 9.04 jaunty geinstalleerd op een desktop met WinXp op Dualboot..
Alleen ervaar ik nu het probleem dat zodra ik mediafiles zoals .avi,divx,mpeg etc wil afspelen dat alle spelers gelijk afsluiten .
Soms krijg ik met vlc player wel geluid maar geen beeld .
Nu heb ik al heel wat gezocht op google en hier op de forum .
Iedereen verwijst naar de restriced pakketjes of de libdvd pakjes ..die heb ik dus allemaal al geinstalleerd .
Het werkt nog steeds niet .mp3 kan ik wel afluisteren .
Mischien kan iemand mij toch helpen met dit probleem ???Alvast bedankt.
Wil namelijk wel Ubuntu blijven gebruiken maar niet als het maar voor de 99% werkt . O0

Tenslotte config van de Pc :

P4 2.6GHz
Werkgeheugen 512MB DDR
Asus P4P800-VM moederboard ONboard Intel 82865G extreme 2 VGA
80Gb HDD
DVD speler

Re: Ubunty 9.04 jaunty alle players sluiten gelijk af!!
« Reactie #1 Gepost op: 2009/06/13, 17:52:11 »
Hallo Tjin, welkom op ons forum :)

Als je een programma gewoon start via het menu, kun je de onderliggende informatie die het programma uitvoert niet zien. Doe het volgende: open een terminalvenster (een Linux-term voor opdrachtprompt/console) via Toepassingen -> Hulpmiddelen -> Terminal-venster en voer dan de naam in van je speler (bijvoorbeeld vlc,totem,rhythmbox) gevolgd door een spatie en de bestandsnaam. Bijvoorbeeld:

vlc Downloads/filmpje.mpeg
Merk op dat de terminal standaard in je persoonlijke map (/home/gebruikersnaam, afgekort ~) zit. Wil je van map veranderen, doe dan
cd /pad/naar/map
. ./ staat voor de huidige map, ../ voor de bovenliggende map. Alleen cd gaat terug naar /, de root-map. Met tab kun je bestandsnamen automatisch laten aanvullen.
« Laatst bewerkt op: 2009/06/13, 18:31:43 door Cumulus007 »

Offline Joshua822

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/06/13, 18:00:05 »
Als het programma direct verdwijnt bij het afspelen van video dan is dit meestal te verwijten aan Compiz. Schakel dit uit via Systeem > Voorkeuren > Uiterlijk > Effecten > Rondje " geen " aanvinken.

Het zou me wel verbazen als Compiz automatisch wordt ingeschakeld bij een Intel chipset.

Offline Tjin

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/06/13, 18:09:30 »
Hallo ..
Dankje voor de reacties ik ga er nu mee aan de slag..
En laat jullie hier weten wat er gebeurt. :)

Offline Tjin

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/06/13, 18:21:58 »
Helaas Compiz staat al uit bij visuele effecten. :|

Als het programma direct verdwijnt bij het afspelen van video dan is dit meestal te verwijten aan Compiz. Schakel dit uit via Systeem > Voorkeuren > Uiterlijk > Effecten > Rondje " geen " aanvinken.

Het zou me wel verbazen als Compiz automatisch wordt ingeschakeld bij een Intel chipset.

« Reactie #5 Gepost op: 2009/06/13, 18:31:59 »

Waarom verbaast je dat?

Offline Tjin

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2009/06/13, 18:51:13 »
Denk dat ik het goed heb gedaan

Dit was de foutmelding in de terminal :
totem League.avi
/var/lib/python-support/python2.6/gdata/tlslite/utils/cryptomath.py:9: DeprecationWarning: the sha module is deprecated; use the hashlib module instead
  import sha
The program 'totem' received an X Window System error.
This probably reflects a bug in the program.
The error was 'BadAlloc (insufficient resources for operation)'.
  (Details: serial 106 error_code 11 request_code 132 minor_code 19)
  (Note to programmers: normally, X errors are reported asynchronously;
   that is, you will receive the error a while after causing it.
   To debug your program, run it with the --sync command line
   option to change this behavior. You can then get a meaningful
   backtrace from your debugger if you break on the gdk_x_error() function.)

Weet niet wat ik hiermee aanmoet?? ???

Hallo Tjin, welkom op ons forum :)

Als je een programma gewoon start via het menu, kun je de onderliggende informatie die het programma uitvoert niet zien. Doe het volgende: open een terminalvenster (een Linux-term voor opdrachtprompt/console) via Toepassingen -> Hulpmiddelen -> Terminal-venster en voer dan de naam in van je speler (bijvoorbeeld vlc,totem,rhythmbox) gevolgd door een spatie en de bestandsnaam. Bijvoorbeeld:

vlc Downloads/filmpje.mpeg
Merk op dat de terminal standaard in je persoonlijke map (/home/gebruikersnaam, afgekort ~) zit. Wil je van map veranderen, doe dan
cd /pad/naar/map
. ./ staat voor de huidige map, ../ voor de bovenliggende map. Alleen cd gaat terug naar /, de root-map. Met tab kun je bestandsnamen automatisch laten aanvullen.

Offline Tjin

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2009/06/13, 19:42:49 »
UPDATE !!

Krijg nu wel beeld en geluid met vlc .
Ik heb de bij de videoinstellingen output veranderd naar x11 en dat werkt nu goed.
Alleen met de andere players nog steeds hetzelfde probleem dat alles gelijk afsluit.