Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Google Chrome/Chromium  (gelezen 127203 keer)

Re: Google Chrome/Chromium
« Reactie #275 Gepost op: 2009/12/23, 22:22:27 »
Probeer het eens met chromium-codecs-ffmpeg-nonfree

Zit in Synaptic, verwijder wel eerst chromium-codecs-ffmpeg voordat je de nonfree versie installeert ;)

Bedankt voor de info maar heeft helaas niet geholpen.

Bij mij staat dit bij de opstart-opties kan ik dat laten staan?

->> chromium-browser --enable-plugins --enable-printing <<--
« Laatst bewerkt op: 2009/12/23, 22:24:19 door maasnet »
OS: Ubuntu Gnome 24.04/Xubuntu 24.04; Windows 10/11 (dualboot) en RPI 2, 3,4 en 5: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bookworm xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

« Reactie #276 Gepost op: 2009/12/24, 12:43:22 »
Probeer het eens met chromium-codecs-ffmpeg-nonfree

Zit in Synaptic, verwijder wel eerst chromium-codecs-ffmpeg voordat je de nonfree versie installeert ;)

Bedankt voor de info maar heeft helaas niet geholpen.

Bij mij staat dit bij de opstart-opties kan ik dat laten staan?

->> chromium-browser --enable-plugins --enable-printing <<--
volgens mij mag je "--enable-plugins" laten vallen bij mij staat het er allesinds niet bij en ik merk geen problemen
en "--enable-printing" staat er bij mij ook niet omdat ik nooit een webpagina afdruk ofzo

« Reactie #277 Gepost op: 2009/12/24, 20:26:46 »
Klopt verhelstje. Maar een tijdje geleden waren de plugins en het printen nog niet geimplementeerd. Toen moest je dat erachter zetten. Nu is het inderdaad niet meer nodig.

« Reactie #278 Gepost op: 2009/12/26, 10:14:23 »
Oei Oei Gebruik chromium al een tijdje (3weken of zo in ieder geval de beta versie) Had ook al ontdekt dat er wat mis ging als je pdf bestanden wilde openen.
Vandaag goed de fout ingegaan met online checkinn van KLM
Stoelnummer en uitprinten instap kaart lukte niet. Daarna firefox geprobeerd maar omdat chromium al mijn standaard browser is werd bij het tweede scherm chromium weer opgestart. Oei Oei.
Daarna (yes I hate het ook) windows opgestart maar kon ik niet meer inloggen (te vaak), moet dus morgen ouderwets inchecken.

Grrr grr maar ja mijn eigen schuld even beter moeten nadenken en dan doen. Als ik begonnen was in firefox was het waarschijnlijk helemaal goed gegaan.
Overigens dat is eigelijk mijn vraag hoe krijg ik firefox weer als standaard browser, zonder chromium er af te gooien ?
Laptops HP Probook 4720s en HP g72
Testcomputer HP Compaq dc7800p 
email: SteunpuntLeon@gmail.com

« Reactie #279 Gepost op: 2009/12/26, 19:11:29 »
firefox als standaard instellen doe je als volgt edit --> preferences -->advanced en daar onderraan zal je een vinkje moeten zetten bij ff als standaard browser als je altijd wil controleren anders gwn op de butten nu controleren ofzo

« Reactie #280 Gepost op: 2009/12/26, 21:28:06 »
PDF-bestanden in Chromium gaat goed, hoe dat in de bèta-versie van Google Chrome gaat (waar jij het volgens mij over hebt) weet ik niet.

« Reactie #281 Gepost op: 2009/12/26, 21:34:55 »
Is er al een final release van chromium dan ?
Laptops HP Probook 4720s en HP g72
Testcomputer HP Compaq dc7800p 
email: SteunpuntLeon@gmail.com

« Reactie #282 Gepost op: 2009/12/26, 21:35:19 »
Is er al een final release van chromium dan ?

Nee, nog niet.

« Reactie #283 Gepost op: 2009/12/28, 11:00:31 »
Ik heb met chromium momenteel het hinderlijke probleem dat er vaak geen scrollbalk wordt weergegeven bij sommige pagina's.
Kubuntu 20.04

« Reactie #284 Gepost op: 2009/12/28, 11:52:01 »
Ik heb met chromium momenteel het hinderlijke probleem dat er vaak geen scrollbalk wordt weergegeven bij sommige pagina's.
kun je zo eens een website geven , omdat ik dat probleem niet heb , eens kijken ...

« Reactie #285 Gepost op: 2009/12/28, 19:17:01 »
Ik heb Chromium en hij doet het prima, nog geen problemen mee gehad! :D

« Reactie #286 Gepost op: 2009/12/28, 20:35:04 »

Dat was een paar dagen geleden ja, maar dat probleem is nu opgelost (met de update van gisteren ofzo).

Offline Gnome.

• Lid
« Reactie #287 Gepost op: 2009/12/29, 13:16:21 »
Zijn er al add-ons voor Chromium?; ik zoek een reclame stopper.
In firefox gebruik ik Adblock; is er ook zoiets voor Chromium?

Offline dvdmeer

• Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
« Reactie #288 Gepost op: 2009/12/29, 13:27:18 »
Heel eenvoudig, en browser onafhankelijk:

http://someonewhocares.org/hosts/

Ofwel, alle sites die je wilt blocken in je hostfile gooien, doubleclick wordt bv. redirected naar 127.0.0.1, een adres dat niet bestaat. Op die manier maakt het niet uit welke browser je gebruikt, aangezien ze allemaal het host bestand inladen.

Offline Gnome.

• Lid
« Reactie #289 Gepost op: 2009/12/29, 13:30:54 »
Ik heb de add- on al gevonden ( bij extensies) en  AdThwart geïnstalleerd.

« Reactie #290 Gepost op: 2009/12/29, 21:49:05 »
Extensies kun je hier vinden:

https://chrome.google.com/extensions/

Offline Jitse

• Lid
« Reactie #291 Gepost op: 2010/01/09, 21:12:21 »
De 'echte' Google Crome is uit voor linux. Het is te downloaden van de website als deb voor Debian en Ubuntu en als rpm voor Suse en Fedora. Ik heb hem nu draaien in Debian en tot nu heb ik nog geen problemen gehad. Van het door Google beloofde "laden van pagina's in een oogwenk" is helaas geen sprake, mijn Iceweasel is een stuk sneller...

gr. Jitse

« Reactie #292 Gepost op: 2010/01/09, 21:14:34 »
De 'echte' Google Crome is uit voor linux. Het is te downloaden van de website als deb voor Debian en Ubuntu en als rpm voor Suse en Fedora. Ik heb hem nu draaien in Debian en tot nu heb ik nog geen problemen gehad. Van het door Google beloofde "laden van pagina's in een oogwenk" is helaas geen sprake, mijn Iceweasel is een stuk sneller...

gr. Jitse

Nope, is nog steeds de bèta.

En hier laadt Chromium wel pagina's in een oogwenk, verschilt dus blijkbaar per computer.

Offline ubby

• Lid
« Reactie #293 Gepost op: 2010/01/09, 21:17:51 »
Citaat
En hier laadt Chromium wel pagina's in een oogwenk

Bij mij ook.
Het opstarten gaat ook veel sneller dan bij Firefox.

Offline Jitse

• Lid
« Reactie #294 Gepost op: 2010/01/09, 21:21:33 »
@Vistaus
Ik weet het, maar in de berichten hierboven gaat het over chromium, dus vandaar dacht ik te melden dat er nu ook een 'echte' versie van Google zelf is.

@ubby
Het opstarten gaat bij mij wel wat sneller, maar het laden van webpagina's niet, ik zie vooralsnog dus geen reden om nu 'fulltime' chrome te gaan gebruiken ;)

« Reactie #295 Gepost op: 2010/01/09, 21:29:08 »
@Jitse: Maar dat wisten we al hoor, dat er een echte van Google was voor Linux ;)
http://forum.ubuntu-nl.org/test-forum/google-chrome!/msg524011/#msg524011

Offline Jitse

• Lid
« Reactie #296 Gepost op: 2010/01/09, 22:34:13 »
Ah, ok. Excuus voor mijn onoplettendheid. :P

Offline Emil

• Lid
« Reactie #297 Gepost op: 2010/01/14, 20:45:10 »
http://code.google.com/p/chromium/issues/detail?id=31482

Het ziet er naar uit dat dit probleem is opgelost, het aantal geteleporteerde geiten blijft redelijk laag zodat het teleportatie netwerk niet te zwaar belast word.

Offline midas

• Lid
« Reactie #298 Gepost op: 2010/02/09, 15:21:43 »
Chromium in final state doet het zeker niet slecht....maar als tweede browser (naast Firefox) ben ik momenteel heel erg tevreden over Epiphany...eigenlijk een stuk sneller dan Firefox.
Linux Mint 20.2 Cinnamon

Offline markba

• Lid
    • http://markbaaijens.nl/
« Reactie #299 Gepost op: 2010/02/09, 16:20:47 »
Op zich ben ik goed tevreden over Chromium/Ubuntu: snel, veel ruimte, goed toegankelijk; het is bijna mijn standaard browser

Twee puntjes:
- uitzendinggemist.nl werkt niet (wel in FF en Chrome/XP): dit is voor familiegebruik een showstopper
- er ontbreekt een optie om tab vast te pinnen: in Chrome zit deze optie wel en werkt daar zeer handig