Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Google Chrome/Chromium  (gelezen 127201 keer)

Re: Google Chrome/Chromium
« Reactie #150 Gepost op: 2009/11/03, 22:19:21 »
Ok..

Zover ik het heb begrepen is Chromium nog niet geheel geport voor Linux, wel zijn er aangepaste versies van de Windows versie.. (Werken volgens mij met Wine).

Van Google Chrome zijn er al wel native testversies uit voor Linux..
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

« Reactie #151 Gepost op: 2009/11/03, 22:22:31 »
Zoals ik al zei, Chromium is een bewerkte versie van Chrome, zover ik het heb getest.
Want als ik een willekeurige help of crash venster tegen kom, is het altijd Chrome dit, Chrome dat, maar niet Chromium dit, Chromium dat.
En nee, het gebruikt niet Wine, maar CrossOver.
De team achter CrossOver (Code Weavers) zijn verantwoordelijk voor die Chromium versie.

Offline Thijsg

• Lid
« Reactie #152 Gepost op: 2009/11/04, 08:41:52 »
Zoals ik al zei, Chromium is een bewerkte versie van Chrome.
Was het niet andersom.

*Denkt na over de kip en het ei*

« Reactie #153 Gepost op: 2009/11/04, 10:34:00 »
Nee, lees de hele tekst.

Offline Remuzzz

• Lid
« Reactie #154 Gepost op: 2009/11/04, 11:17:38 »
Hij lijkt alleen maar langzamer omdat ie een pagina eerst in zijn geheel in het geheugen laadt (inc. afbeeldingen), waarna hij hem in 1x helemaal weergeeft.
Dat is het niet. Hij zit gewoon te wachten op de pagina, maar er gebeurt niks. Ik heb het idee dat dit vooral voorkomt bij Nederlandse websites. Launchpad laadt meestal goed, maar dit forum en Nu.nl zijn een drama.

Dit probleem had ik ook, maar heb ik opgelost door OpenDNS te gebruiken. Zie deze guide. https://store.opendns.com/setup/device/ubuntu/

Chrome (en ook Firefox) zijn nu weer razendsnel!

Offline Mark81

• Lid
« Reactie #155 Gepost op: 2009/11/04, 14:51:40 »
Ik kan anders Chromium alleen op internet vinden als aangepaste Windows versie van Chrome, maar dan met CX Office.
Hoezo GPL?

Ik heb de laatste pagina's nu al een paar keer doorgelezen, maar volgens mij worden er 2 dingen door elkaar gehaald. Je hebt de chromium browser, dat is volgens mij degene waar dit topic voornamelijk over gaat gezien het feit dat deze a) open source is, en b) linux native. Het screenshot wat jij, David, liet zien, is idd van google chrome. Maar chromium draait native op linux, vereist geen crossover, en is open-source. Zie screenshot in bijlage. Google chrome is dus echt gebaseerd op chromium.

Mocht je chromium willen installeren (even voor het gemak ervan uitgaande dat je 9.10 hebt), voeg dan de volgende ppa toe: ppa:chromium-daily/ppa Installeer vervolgens de browser: sudo apt-get install chromium-browser. Loopt verder als een trein, ook youtube pagina.

« Reactie #156 Gepost op: 2009/11/04, 15:32:05 »
ORLY?
Die screenshots zijn Chromium.
De enige die ik op internet kon vinden.
En het was nog een .DEB bestand ook.

Offline Mark81

• Lid
« Reactie #157 Gepost op: 2009/11/04, 16:03:15 »
ORLY?
Die screenshots zijn Chromium.
De enige die ik op internet kon vinden.
En het was nog een .DEB bestand ook.

Ik snap niet helemaal wat je nou bedoelt. Jouw screenshots zijn van google chrome, mijn screenshot is van chromium. Dat klopt toch?
Je kunt 2 versies vinden op internet: zoek op google chrome voor linux en je vindt de versie die jij hebt, namelijk google chrome (gebaseerd op chromium) draaiend via crossover linux of zoiets); zoek op chromium en je vindt de browser die ik bedoel en in mijn vorige post beschreef, namelijk chromium. De browser waarop google chrome is gebaseerd...   :)

« Reactie #158 Gepost op: 2009/11/04, 16:27:15 »
Denk je dat ik dit bewerkt heb dan?
Ik heb een natieve Google Chrome en Chromium via CrossOver.
Link me anders naar waar jij Chromium hebt gevonden, anders moet ik het 100 keer uitleggen.

Offline Mark81

• Lid
« Reactie #159 Gepost op: 2009/11/04, 16:35:39 »
Ik snap nu de verwarring  :|

Hier haal je chromium vandaan: https://launchpad.net/~chromium-daily/+archive/ppa Dit is de browser waarop het allemaal gebaseerd is.

Op basis van die code is google chrome gefabriceerd. Dat draait echter niet op linux, dus heeft codeweavers (of zoiets) een google chromium voor linux gemaakt, de browser die jij hebt. Die is dus eigenlijk gebaseerd op de bovenstaande link. Tja, lastig verhaal...   :(

Als ik het verkeerd heb, verbeter me graag!

« Reactie #160 Gepost op: 2009/11/04, 17:03:38 »
Nu moet ik de nep Chromium verwijderen en de echte Chromium installeren.
Maar nadat ik "sudo apt-get install chromium" doe, lijkt het goed geïnstalleerd te zijn.
Maar nee, is het niet.
Dan wil ik de nep Chromium verwijderen, en het gaat niet zonder ROOT rechten.

« Reactie #161 Gepost op: 2009/11/04, 17:41:50 »
Nu moet ik de nep Chromium verwijderen en de echte Chromium installeren.
Maar nadat ik "sudo apt-get install chromium" doe, lijkt het goed geïnstalleerd te zijn.
Maar nee, is het niet.
Dan wil ik de nep Chromium verwijderen, en het gaat niet zonder ROOT rechten.
het paketje noemt "chromium-browser"(vind je als je de ppa + key hebt toegevoegt)
chromium is iets ander (vraag mij niet wat)

« Reactie #162 Gepost op: 2009/11/04, 18:01:01 »
En het is gelukt.
Nu heb ik Chrome, Chromium, Chromium (CXOffice), Epiphany, Shiretoko (Firefox 3.5.5pre) en Namoroka (Filefox 3.6b2pre) naast elkaar.
Meer ideeën?

« Reactie #163 Gepost op: 2009/11/04, 18:14:58 »
En het is gelukt.
Nu heb ik Chrome, Chromium, Chromium (CXOffice), Epiphany, Shiretoko (Firefox 3.5.5pre) en Namoroka (Filefox 3.6b2pre) naast elkaar.
Meer ideeën?
dat zijn er wel een hele hoop .... euh 3.7.xxx van firefox is ook ergens te vinden

« Reactie #164 Gepost op: 2009/11/04, 18:29:26 »
Waarom niet?
Ik heb in Jaunty ook al een stuk of 11 browsers gehad.
En vraag me niet welke die waren.

« Reactie #165 Gepost op: 2009/11/04, 18:31:42 »
tja ik heb er 2 chromium en firefox (onder windows staat ie 8 er ook nog ergens tussen)

« Reactie #166 Gepost op: 2009/11/04, 19:55:23 »
Ik snap nu de verwarring  :|

Hier haal je chromium vandaan: https://launchpad.net/~chromium-daily/+archive/ppa Dit is de browser waarop het allemaal gebaseerd is.

Op basis van die code is google chrome gefabriceerd. Dat draait echter niet op linux, dus heeft codeweavers (of zoiets) een google chromium voor linux gemaakt, de browser die jij hebt. Die is dus eigenlijk gebaseerd op de bovenstaande link. Tja, lastig verhaal...   :(

Als ik het verkeerd heb, verbeter me graag!

Dus als ik het goed begrijp heb je Chromium, het open-source project waar het allemaal op gebasseerd is..
Google Chrome, de browser van Google.
En nog een keer een Chromium van codeweavers die gebasseerd is op Google Chrome?
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

« Reactie #167 Gepost op: 2009/11/04, 21:02:09 »
De eerste "Linux-versie" van Chrome was Chromium met CXOffice. Kort daarna begon het officiële Chromium-project een native Linux-versie te maken. Google Chrome is niks anders dan Chromium met een paar aanpassingen en een EULA. Zo zit de vork in de steel.

De native versie kun je hier vandaan halen: https://launchpad.net/~chromium-daily/+archive/ppa

Zodra de native versie af is, komt Google met een officiële versie van Chrome voor Linux (welke dus net als de Windows- en Mac-versie niks anders is dan Chromium met een aanpassingen en een EULA).

Developersrelease van Google Chrome (Chromium)
« Reactie #168 Gepost op: 2009/11/04, 23:58:12 »
Tik dit berichtje nu achter een dev. release van Chromium. Is lekker snel en tot nu toe redelijk stabiel. Lukte alleen niet om de Firefoxbookmarks e.d. binnen te halen. Maar goed, 't is nog maar een dev release.

Maar als mensen hem meer gaan gebruiken, kunnen er meer problemen gerapporteerd worden en komt ie misschien wel sneller in de markt voor Linux  :)

Valt hier te downen:
http://dev.chromium.org/getting-involved/dev-channel

Let wel: dit is absoluut geen stabiele versie!
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

DarkEra

• Gast
« Reactie #169 Gepost op: 2009/11/05, 08:51:11 »
Heb het topic maar naar test veplaatst en samengevoegd met het al reeds langer bestaande topic over Chrome/Chromium.

« Reactie #170 Gepost op: 2009/11/05, 10:26:04 »
Aja, kijk eigenlijk nooit in het testforum, vandaar dat ik het niet gezien had ;)
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

« Reactie #171 Gepost op: 2009/11/05, 17:35:37 »
Chrome is toppie geworden zeg

« Reactie #172 Gepost op: 2009/11/06, 21:17:52 »
Tik dit berichtje nu achter een dev. release van Chromium. Is lekker snel en tot nu toe redelijk stabiel. Lukte alleen niet om de Firefoxbookmarks e.d. binnen te halen. Maar goed, 't is nog maar een dev release.

Maar als mensen hem meer gaan gebruiken, kunnen er meer problemen gerapporteerd worden en komt ie misschien wel sneller in de markt voor Linux  :)

Valt hier te downen:
http://dev.chromium.org/getting-involved/dev-channel

Let wel: dit is absoluut geen stabiele versie!

Maar die is niet up-to-date. Chromium is dat wel. En daar lukt het ook om firefoxbookmarks te importeren :)
https://launchpad.net/~chromium-daily/+archive/ppa

Offline Remuzzz

• Lid
« Reactie #173 Gepost op: 2009/11/17, 22:34:38 »
Vraag me af wanener besloten wordt om een stabiele versie uit te brengen. Want ik kom echt geen bugs meer tegen op Chromium! Prima product :-)

« Reactie #174 Gepost op: 2009/11/18, 12:04:06 »
Heb Chromium geinstalleerd, maar kan geen videos van YouTube zien. Gewoon een wit vlak.
Mis ik iets?

Ubuntu user # 30077