Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Google Chrome/Chromium  (gelezen 137022 keer)

Re: Google Chrome/Chromium
« Reactie #150 Gepost op: 2009/11/04, 16:27:15 »
Denk je dat ik dit bewerkt heb dan?
Ik heb een natieve Google Chrome en Chromium via CrossOver.
Link me anders naar waar jij Chromium hebt gevonden, anders moet ik het 100 keer uitleggen.

Offline Mark81

• Lid
« Reactie #151 Gepost op: 2009/11/04, 16:35:39 »
Ik snap nu de verwarring  :|

Hier haal je chromium vandaan: https://launchpad.net/~chromium-daily/+archive/ppa Dit is de browser waarop het allemaal gebaseerd is.

Op basis van die code is google chrome gefabriceerd. Dat draait echter niet op linux, dus heeft codeweavers (of zoiets) een google chromium voor linux gemaakt, de browser die jij hebt. Die is dus eigenlijk gebaseerd op de bovenstaande link. Tja, lastig verhaal...   :(

Als ik het verkeerd heb, verbeter me graag!

« Reactie #152 Gepost op: 2009/11/04, 17:03:38 »
Nu moet ik de nep Chromium verwijderen en de echte Chromium installeren.
Maar nadat ik "sudo apt-get install chromium" doe, lijkt het goed geïnstalleerd te zijn.
Maar nee, is het niet.
Dan wil ik de nep Chromium verwijderen, en het gaat niet zonder ROOT rechten.

« Reactie #153 Gepost op: 2009/11/04, 17:41:50 »
Nu moet ik de nep Chromium verwijderen en de echte Chromium installeren.
Maar nadat ik "sudo apt-get install chromium" doe, lijkt het goed geïnstalleerd te zijn.
Maar nee, is het niet.
Dan wil ik de nep Chromium verwijderen, en het gaat niet zonder ROOT rechten.
het paketje noemt "chromium-browser"(vind je als je de ppa + key hebt toegevoegt)
chromium is iets ander (vraag mij niet wat)

« Reactie #154 Gepost op: 2009/11/04, 18:01:01 »
En het is gelukt.
Nu heb ik Chrome, Chromium, Chromium (CXOffice), Epiphany, Shiretoko (Firefox 3.5.5pre) en Namoroka (Filefox 3.6b2pre) naast elkaar.
Meer ideeën?

« Reactie #155 Gepost op: 2009/11/04, 18:14:58 »
En het is gelukt.
Nu heb ik Chrome, Chromium, Chromium (CXOffice), Epiphany, Shiretoko (Firefox 3.5.5pre) en Namoroka (Filefox 3.6b2pre) naast elkaar.
Meer ideeën?
dat zijn er wel een hele hoop .... euh 3.7.xxx van firefox is ook ergens te vinden

« Reactie #156 Gepost op: 2009/11/04, 18:29:26 »
Waarom niet?
Ik heb in Jaunty ook al een stuk of 11 browsers gehad.
En vraag me niet welke die waren.

« Reactie #157 Gepost op: 2009/11/04, 18:31:42 »
tja ik heb er 2 chromium en firefox (onder windows staat ie 8 er ook nog ergens tussen)

« Reactie #158 Gepost op: 2009/11/04, 19:55:23 »
Ik snap nu de verwarring  :|

Hier haal je chromium vandaan: https://launchpad.net/~chromium-daily/+archive/ppa Dit is de browser waarop het allemaal gebaseerd is.

Op basis van die code is google chrome gefabriceerd. Dat draait echter niet op linux, dus heeft codeweavers (of zoiets) een google chromium voor linux gemaakt, de browser die jij hebt. Die is dus eigenlijk gebaseerd op de bovenstaande link. Tja, lastig verhaal...   :(

Als ik het verkeerd heb, verbeter me graag!

Dus als ik het goed begrijp heb je Chromium, het open-source project waar het allemaal op gebasseerd is..
Google Chrome, de browser van Google.
En nog een keer een Chromium van codeweavers die gebasseerd is op Google Chrome?
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

« Reactie #159 Gepost op: 2009/11/04, 21:02:09 »
De eerste "Linux-versie" van Chrome was Chromium met CXOffice. Kort daarna begon het officiële Chromium-project een native Linux-versie te maken. Google Chrome is niks anders dan Chromium met een paar aanpassingen en een EULA. Zo zit de vork in de steel.

De native versie kun je hier vandaan halen: https://launchpad.net/~chromium-daily/+archive/ppa

Zodra de native versie af is, komt Google met een officiële versie van Chrome voor Linux (welke dus net als de Windows- en Mac-versie niks anders is dan Chromium met een aanpassingen en een EULA).

Developersrelease van Google Chrome (Chromium)
« Reactie #160 Gepost op: 2009/11/04, 23:58:12 »
Tik dit berichtje nu achter een dev. release van Chromium. Is lekker snel en tot nu toe redelijk stabiel. Lukte alleen niet om de Firefoxbookmarks e.d. binnen te halen. Maar goed, 't is nog maar een dev release.

Maar als mensen hem meer gaan gebruiken, kunnen er meer problemen gerapporteerd worden en komt ie misschien wel sneller in de markt voor Linux  :)

Valt hier te downen:
http://dev.chromium.org/getting-involved/dev-channel

Let wel: dit is absoluut geen stabiele versie!
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

DarkEra

• Gast
« Reactie #161 Gepost op: 2009/11/05, 08:51:11 »
Heb het topic maar naar test veplaatst en samengevoegd met het al reeds langer bestaande topic over Chrome/Chromium.

« Reactie #162 Gepost op: 2009/11/05, 10:26:04 »
Aja, kijk eigenlijk nooit in het testforum, vandaar dat ik het niet gezien had ;)
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

« Reactie #163 Gepost op: 2009/11/05, 17:35:37 »
Chrome is toppie geworden zeg

« Reactie #164 Gepost op: 2009/11/06, 21:17:52 »
Tik dit berichtje nu achter een dev. release van Chromium. Is lekker snel en tot nu toe redelijk stabiel. Lukte alleen niet om de Firefoxbookmarks e.d. binnen te halen. Maar goed, 't is nog maar een dev release.

Maar als mensen hem meer gaan gebruiken, kunnen er meer problemen gerapporteerd worden en komt ie misschien wel sneller in de markt voor Linux  :)

Valt hier te downen:
http://dev.chromium.org/getting-involved/dev-channel

Let wel: dit is absoluut geen stabiele versie!

Maar die is niet up-to-date. Chromium is dat wel. En daar lukt het ook om firefoxbookmarks te importeren :)
https://launchpad.net/~chromium-daily/+archive/ppa

Offline Remuzzz

• Lid
« Reactie #165 Gepost op: 2009/11/17, 22:34:38 »
Vraag me af wanener besloten wordt om een stabiele versie uit te brengen. Want ik kom echt geen bugs meer tegen op Chromium! Prima product :-)

« Reactie #166 Gepost op: 2009/11/18, 12:04:06 »
Heb Chromium geinstalleerd, maar kan geen videos van YouTube zien. Gewoon een wit vlak.
Mis ik iets?

Ubuntu user # 30077

« Reactie #167 Gepost op: 2009/11/18, 15:22:01 »
Mijn ding is chromium niet, blijf wel bij opera en firefox.  :rolleyes:
Viva La Revolución

Offline dvdmeer

• Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
« Reactie #168 Gepost op: 2009/11/18, 17:15:19 »
Heb Chromium geinstalleerd, maar kan geen videos van YouTube zien. Gewoon een wit vlak.
Mis ik iets?

Ja, je mist iets. Er komt standaard geen flashdriver bij, maar je kan die van firefox gebruiken.

Maak een map plugins aan:

sudo mkdir /opt/google/chrome/plugins

Maak daar een symbolic link aan naar de flash plugin van firefox:

sudo ln -s /usr/lib/flashplugin-installer/libflashplayer.so /opt/google/chrome/plugins/libflashplayer.so

En de browser op deze manier starten (weet niet zeker of dit nog steeds nodig is):

google-chrome --enable-plugins

Dat commando kan je ook aan je starter toevoegen.

Dit gaat uit van google chrome, bij chromium zal je misschien de naampjes moeten wijzigen.
« Laatst bewerkt op: 2009/11/18, 17:18:10 door dvdmeer »
Python-randr Versie 0.9.1 (Update 26-04-11)

« Reactie #169 Gepost op: 2009/11/18, 20:02:57 »
Bij Chromium hoef je zelfs geen --enable-plugins meer mee te geven. In de nieuwste versies staan de plugins standaard al aan.

« Reactie #170 Gepost op: 2009/11/18, 20:03:13 »
Vraag me af wanener besloten wordt om een stabiele versie uit te brengen. Want ik kom echt geen bugs meer tegen op Chromium! Prima product :-)

+1

« Reactie #171 Gepost op: 2009/11/19, 17:28:22 »
Dank voor jullie reactie.
Ik heb precies dat gedaan wat dvdmeer schrijft, echter... geen resultaat.
Nog steeds geen youtube video's in Chromium.

Iemand nog een idee?

Ubuntu user # 30077

Offline Dave

• Lid
« Reactie #172 Gepost op: 2009/11/19, 18:34:11 »

+1

Nu zijn er wel heel wat meer systemen dan enkel jouw systeem uiteraard.
Zelf zit ik al 3 mnd met 9.10 te werken ondanks dat het beta was.
Is maar goed dat enkel mijn ervaring geen groen licht geeft waarschijnlijk????

« Reactie #173 Gepost op: 2009/11/19, 20:27:46 »
Ik haak hier ook maar even aan als dat mag.

Ik heb Chromium (dacht en hoop ik) geactiveerd via Synaptic pakketbeheer en krijg na het downloaden het niet zichtbaar in Toepassingen > Internet.
Nu eb ik deze topic aan het doorspitten (valt niet mee als je de helft niet snapt) en zie regelmatig dat Chromium via de link https://launchpad.net/~chromium-daily/+archive/ppa kan worden gedownload. Maar als ik die link dan gebruik, zie ik niet waar ik het vandaan moet trekken of zo. ??? Verder kliken op die site maakt het alleen maar moeilijker te begrijpen  :-[ :-[
Ik gebruik Xubuntu 20.04.3 LTS op mijn Desktop

Fijn als je mij indien gevraagd, wilt helpen :)

Offline hvb

• Lid
« Reactie #174 Gepost op: 2009/11/19, 20:33:55 »

Ik heb Chromium (dacht en hoop ik) geactiveerd via Synaptic pakketbeheer en krijg na het downloaden het niet zichtbaar in Toepassingen > Internet.

Wat heb je geinstalleerd, chromium of chromiumbrowser?
Het eerste is een spelletje.