Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] Processor snelheid  (gelezen 654 keer)

Offline SionSeth

• Lid
[opgelost] Processor snelheid
« Gepost op: 2009/06/11, 16:35:12 »
Hoi,

Ik heb de processor ingesteld in "Ondemand". Hij staat bijna altijd op 800MHz en af en toe schiet hij om hoor als hij het nodig heeft. Is dit een wijze instelling of moet ik hem op een andere zetten.
Ik denk dat de instelling die ik nu heb wordt gebruikt bij laptops om energie-zuiniger te werken, klopt dat? Of is dit een "standaard" instelling.

Wie heeft ervaring hiermee?

Groetjes,
SionSeth
« Laatst bewerkt op: 2009/06/14, 11:02:59 door SionSeth »

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
Re: Processor snelheid
« Reactie #1 Gepost op: 2009/06/11, 16:52:05 »
Hij staat standaard op on demand en dat lijkt me voor de meeste computers de beste instelling.
In de praktijk merk je er niks van dat je processor terugklokt als hij toch niks te doen heeft. Het scheelt wel een hoop energie en warmte.

Wil je absoluut de beste prestaties en scheelt stroomgebruik en lawaai van ventilators je niks, dan zet je hem op performance. Maar echt veel heb je er niet mee te winnen.