Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: foutwaarde 127 bij instalatie open office  (gelezen 562 keer)

Offline jnom

• Lid
foutwaarde 127 bij instalatie open office
« Gepost op: 2009/06/10, 10:34:06 »
Na een herinstallatie waarbij ik de oude installatie had verwijdert via Synaptic (Ubuntu 8.04 en Open Office 2.4)krijg ik de volgende foutmelding " openoffice.org-common: subproces post-installation script gaf een foutwaarde 127 terug" Daardoor ontstaan ook enige vereistenfouten waardoor de spellingcontrole niet werkt.
Intikken van " sudo dpkg --configure -a" in de terminal geeft het volgende
*
Instellen van openoffice.org-common (1:2.4.1-1ubuntu2.1) ...
/var/lib/dpkg/info/openoffice.org-common.postinst: 101: update-openoffice-dicts: not found
dpkg: fout bij afhandelen van openoffice.org-common (--configure):
 subproces post-installation script gaf een foutwaarde 127 terug
Fouten gevonden tijdens behandelen van:
 openoffice.org-common
*
Hieruit begrijp dat er in /var/lib/dpkg/info/  een script of zoiets moet staan met de naam" openoffice.org-common.postinst" Dit staat inderdaad niet in de map met de naam "info"
Hoe kan ik dit herstellen ?
Het maakt niet uit of ik via toepassingen>instaleren> office instaleer of via synaptic : openoffice.org-common.

Johan