De grub bootloader met de bekende keuze uit systemen krijg ik ook niet met de andere (7.04) mits het geen multiboot is.
Ik krijg de keuze uit
druk i for hard disk
druk c for cdrom
Dit zijn de 2 opstartmogelijkheden.
Dan komt er ipv loading the ramdrive de melding 'geen hda3' (ik weet niet eens meer hoe het juist was maar het staat in mijn eerste post hier)
Ik veranderde niets, gewoon clean install vanaf een geformatteerde schijf.
Wat me wel opvalt (ik heb net ubuntu 7.04 geinstalleerd) is dat ik daar bij de partitionering geen koppelpunt zie (geen schuine streep, niets).
Gparted heb ik nog niet gezocht, maar nu loopt de setup van ubuntu 8.04 (ik zit tegen mijn traffic limit aan van mijn provider, maar als het met deze opgelost raakt moet het ook werken met 9.04.
Deze systemen zijn bijna gelijk.
Straks ga ik eens kijken met de livecd van ubuntu 7.04 wat ik met die gparted aankan.
Ik experimenteer nog wat en laat dan wel weten hoe het zit.
Nu even naar een mirror zoeken voor gparted en straks na installatie van ubuntu 8.10 eens gaan kijken met gparted (beide versies).
Werkt het niet, dan formatteren en na gparted partitionering opnieuw een clean install.
De detail van de partitionering heb ik genoteerd van de 7.04, straks als ik alles heb post ik dat in een keer, dan kunnen we eens vergelijken.
PS in linux heb ik inderdaad nog wat te leren, maar windows en dos heb ik beide meegemaakt.
Ik ben in dat gedeelte super medewerker op een pc forum en op het zusterforum was ik admin.
Ik ben benieuwd naar het verschil tussen de gpartedsystemen dus kijk ik straks even met beide hoever ik kom.
Inmiddels geen ruzie maken he