Ik ken wel een aantal mensen die regelmatig even een simpel spelletje spelen, bv via de door mij genoemde site spelletjes.nl. Voor die mensen zou het zeker een teleurstelling zijn om te ontdekken dat dat dan niet meer kan. Shockwave is zo´n typisch programma dat je of totaal niet gebruikt, of juist vrij regelmatig. Je zult verbaasd zijn hoeveel mensen dagelijks op die spelletjes sites rondhangen.
Ikzelf heb nu een week ubuntu en het bevalt me wel. Ik ontdek dat het op veel gebieden meer mogelijkheden biedt dan windows, maar het is uiteraard allemaal net even anders. En je moet wel bereid zijn daar dus even wat tijd in te steken.
Een voorbeeld: mijn vader gebuikt graag het programmatje easy resize om snel en simpel foto´s te verkleinen. Als hij linux heeft zal hij dat ofwel onder wine moeten gaan draaien ofwel (wat het meest logische is) een soortgelijk programmatje moeten opzoeken voor linux, wat uiteraard zal bestaan. Maar vanuit het perspectief van een oud windowsgebruiker is dat wel behoorlijk wat moeite.
Nu mag dit voor de linuxliefhebber als onzinnig klinken, immers ´wat nou moeite?´ hoor ik al vanuit de zaal.

Maar als linux substantieel meer gebruikers wil krijgen, zijn dat wel dingen om op in te spelen, ik doel dus op de overgang tussen windows en linux.
@Steven Klein Haneveld: wat je 2 berichten hierboven zegt is zeker het overdenken waard.