Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: kan bepaalde site niet zien met firefox  (gelezen 4440 keer)

Offline indiana

• Lid
kan bepaalde site niet zien met firefox
« Gepost op: 2009/06/08, 00:04:59 »
Hoi,

Een bepaalde site kan niet met mijn browser overweg:

http://gamenextnl.oberon-media.com/gameshell/app/gameshell.aspx?carrier=-1&channel=110227657&code=115352427&device=-1&lc=nl&origin=&refid=&room=b0cd15db-179b-4ac7-81c4-f7a490a3b7cc

Dit is de foutmelding op de site:
¨We kunnen je browserversie helaas niet herkennen en zorgen dat het goed werkt met ons spelsysteem.
    Merk op: we ondersteunen Internet Explorer 6 en hoger alsook FireFox 1.5 en hoger onder Windows¨

Moet ik een bepaalde plugin downloaden, of iets bij pakketbeheer aanpassen?

bvd
« Laatst bewerkt op: 2009/06/08, 00:06:37 door indiana »

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: kan bepaalde site niet zien met firefox
« Reactie #1 Gepost op: 2009/06/08, 00:10:08 »
Lukt mij ook niet. Shockwave-spel of zo?

In Linux heb je alleen Adobe Flash Player, niet Adobe Shockwave player.

Offline indiana

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/06/08, 00:14:01 »
^o ja, dit lees ik nu bij de faq van die site: ¨Om deze game te kunnen draaien, moet de laatste versie van de volgende componenten zijn geïnstalleerd:
Java, Flash and Shockwave¨

Jammer.

Offline indiana

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/06/08, 00:17:23 »
Ik lees nu wel op google dat het wsl wel mogelijk is om shockwave te gebruiken, maar dan met de windowsversie van firefox die dan onder wine gedraaid moet worden. Wie weet ga ik dat morgen wel even proberen.

Offline indiana

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/06/12, 22:16:55 »
Ik lees nu wel op google dat het wsl wel mogelijk is om shockwave te gebruiken, maar dan met de windowsversie van firefox die dan onder wine gedraaid moet worden. Wie weet ga ik dat morgen wel even proberen.

Heb er inmiddels wat mee geprutst, maar nog niet het gewenste resultaat. Dacht net dat ik het had, totdat er een error-melding kwam, iets met c++. Ik lees hier en daar ook dat ook als je shockwave wel onder wine draaiend krijgt dat het nooit optimaal zal zijn.
Dit is best wel jammer. Voor mezelf is het niet zo erg, want ik kan wel zonder shockwave. Maar het is wel een typisch voorbeeld van waar je als linux-gebruiker dan tegenaan kunt lopen. De gedachte dat als mijn ouders binnenkort een nieuwe computer kopen, om die dan op linux te laten draaien heb ik wel uit mijn hoofd gezet. Zij zullen veel meer plezier hebben van windows.

Offline joop13

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2009/06/12, 22:32:56 »
Heb er inmiddels wat mee geprutst, maar nog niet het gewenste resultaat. Dacht net dat ik het had, totdat er een error-melding kwam, iets met c++. Ik lees hier en daar ook dat ook als je shockwave wel onder wine draaiend krijgt dat het nooit optimaal zal zijn.
Dit is best wel jammer. Voor mezelf is het niet zo erg, want ik kan wel zonder shockwave. Maar het is wel een typisch voorbeeld van waar je als linux-gebruiker dan tegenaan kunt lopen. De gedachte dat als mijn ouders binnenkort een nieuwe computer kopen, om die dan op linux te laten draaien heb ik wel uit mijn hoofd gezet. Zij zullen veel meer plezier hebben van windows.

Je ouders spelen graag dat spel????
Volgens mij hebben ze veel meer plezier van Linux omdat ze volledig beschermd zijn tegen ongewenste indringers........
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #6 Gepost op: 2009/06/12, 22:52:28 »
Shockwave is helemaal geen "typisch voorbeeld waar je als Linuxgebruiker tegenaan kunt lopen". Wat een onzin, zeg. Het is juist één van de zeer weinige dingen die alleen nog beschikbaar zijn voor Windows. De uitzondering, niet de regel.

« Reactie #7 Gepost op: 2009/06/12, 22:59:11 »
Indiana,
Installeer gewoon eens Ubuntu voor je ouders, tweak het uiterlijk eens dat het er gelikt uitziet, installeer de software die ze nodig hebben (als dat niet al standaard erin zit), en laat je ouders eens genieten van het echte werk.

Mocht het dan na een paar maanden blijken, dat je ouders echt niets kunnen uitrichten, omdat alles dat zij willen doen niet lukt met Ubuntu, dan kun je altijd nog Windows installeren. Toch?

Mijn vermoeden: ik denk dat ze er alles mee kunnen.
Tenzij ze erg gehecht zijn aan hele speciale software.

Succes.

Offline Dave

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2009/06/12, 23:02:13 »
Gewoon boycotten die hap ipv jammeren.

« Reactie #9 Gepost op: 2009/06/12, 23:03:50 »
LOL

Offline indiana

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2009/06/13, 00:33:00 »
Ik ken wel een aantal mensen die regelmatig even een simpel spelletje spelen, bv via de door mij genoemde site spelletjes.nl. Voor die mensen zou het zeker een teleurstelling zijn om te ontdekken dat dat dan niet meer kan. Shockwave is zo´n typisch programma dat je of totaal niet gebruikt, of juist vrij regelmatig. Je zult verbaasd zijn hoeveel mensen dagelijks op die spelletjes sites rondhangen.

Ikzelf heb nu een week ubuntu en het bevalt me wel. Ik ontdek dat het op veel gebieden meer mogelijkheden biedt dan windows, maar het is uiteraard allemaal net even anders. En je moet wel bereid zijn daar dus even wat tijd in te steken.
Een voorbeeld: mijn vader gebuikt graag het programmatje easy resize om snel en simpel foto´s te verkleinen. Als hij linux heeft zal hij dat ofwel onder wine moeten gaan draaien ofwel (wat het meest logische is) een soortgelijk programmatje moeten opzoeken voor linux, wat uiteraard zal bestaan. Maar vanuit het perspectief van een oud windowsgebruiker is dat wel behoorlijk wat moeite.

Nu mag dit voor de linuxliefhebber als onzinnig klinken, immers ´wat nou moeite?´ hoor ik al vanuit de zaal.:D Maar als linux substantieel meer gebruikers wil krijgen, zijn dat wel dingen om op in te spelen, ik doel dus op de overgang tussen windows en linux.

@Steven Klein Haneveld: wat je 2 berichten hierboven zegt is zeker het overdenken waard.

Offline woteb

• Lid
« Reactie #11 Gepost op: 2009/06/13, 08:19:00 »
Als het systeem krachtig genoeg is kun je rustig een Linux distro erop zetten. Voor die spelletjes (zijn toch internetdingen) kun je dan met Virtualbox een spelletjes Windows XP aanbieden. Daarmee kan helemaal niets gebeuren, is die virtuele Windows XP 'naar de haaien', dan zet je gewoon een kopie van het VDI bestand terug (van de virtuele Windows XP).

Voor het normale en serieuze werk kunnen ze dan Ubuntu, Debian of een van de andere distro's gebruiken. Zo heb ik dat een paar jaar geleden ook gedaan. Voor het schoolwerk hebben 'mijn dames' Ubuntu, Mepis, weer Ubuntu (en nu Debian) gebruikt, en voor een paar spelletjes waar ze aan gehecht waren draaide een virtuele Windows XP. Daar stonden dan ook alleen -DIE- spelletjes op en geen MS Office, zodat ze wel met OpenOffice moesten werken. Nu weten ze niet beter en weten ook dat OOo veel meer mogelijkheden heeft.

Op dit moment spelen ze af en toe nog wel eens van de spelletjes op spele.nl, funnygames enz. Maar hebben geen problemen met spelletjes die het om shockwave-redenen niet doen.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #12 Gepost op: 2009/06/13, 09:50:16 »
Alles is wennen, ook fietsen....  :-)

Foto's verkleinen kun je bijvoorbeeld doen met gThumb. Te installeren via Synaptic:
http://sites.google.com/site/computertip/installerenvanprogrammas

Werkbalk gThumb - Extra - Scale Images...

Ik zet de gewenste resolutie in gThumb dan meestal op 1280 x 1024. De foto wordt dan enkele honderden KB's, klein dus, en toch nog met een behoorlijk formaat.

Offline Ploffie

• Lid
« Reactie #13 Gepost op: 2009/06/13, 11:08:53 »
Hartenjagen is ook een spelletje wat ouders graag spelen.
Zit dat in Ubuntu eigenlijk?

Ik kan het niet vinden tussen de geïnstalleerde spelletjes.
Desktop en Kleptop voorzien van 10.04.1...dusss...

˙doʞ uɾız do ʇɐɐʇs pʃǝɹǝʍ ǝʃǝɥ ǝ◖

Offline Lexaldo

• Lid
« Reactie #14 Gepost op: 2009/06/13, 11:10:16 »
Een voorbeeld: mijn vader gebuikt graag het programmatje easy resize om snel en simpel foto´s te verkleinen.
Easy Resize gebruikte ik vroeger ook.
Nu is het gThumb (zit volgens mij standaard in Ubuntu).
Hier is een draadje over dit onderwerp: http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/gimp-42722/

« Reactie #15 Gepost op: 2009/06/13, 11:14:33 »
De website is niet compatibel met Linux.

« Reactie #16 Gepost op: 2009/06/13, 11:21:41 »

Installeer gnome-hearts eens ;)

Offline Ploffie

• Lid
« Reactie #17 Gepost op: 2009/06/13, 12:31:33 »
Dat is hem, bedankt!

Offline Joshua822

• Lid
« Reactie #18 Gepost op: 2009/06/13, 18:09:07 »
Laat je vader eens F Spot proberen. Dat programma werkt minstens zo heerlijk als de Windows Verkenner of Windows fotogalerie in Windows Vista.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #19 Gepost op: 2009/06/13, 19:01:04 »
Hij kan spelen qua foto´s   oa met wie vermeld Gthumb (wel eerst install via synaptic).
Met nautilus image converter (ook eerst install via synaptic).
F spot staat standaard er al op geinstall.
phatch (wel eerst install via synaptic).
Informatie  wat betreft het laatste progje kijk hieronder.
http://photobatch.stani.be/
http://forum.ubuntu-nl.org/etalage/phatch-0-2-photo-batch!/
Grt Tom. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Ploffie

• Lid
« Reactie #20 Gepost op: 2009/06/16, 16:47:58 »

Installeer gnome-hearts eens ;)

Die eigenwijze man vindt gnome hearts maar raar vergeleken met het hartenjaag spel zoals hij dat gewend is van XP...
Nu gaat hij alleen voor dat spel zijn XP opstarten en om te interneppen weer naar 'Moeboetoe', zoals hij dat noemt, hahaha, hopeloos.

Offline Ploffie

• Lid
« Reactie #21 Gepost op: 2009/06/21, 22:28:20 »
Nog even een vraagje wat betreft dat hartenjagen.
Is er een eenvoudige mogelijkheid dat hij dat XP hartenjagen en Freecell gewoon in Ubuntu kan spelen?

Of wordt dat te ingewikkeld?