Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: video kijken op vpro.nl met mms? plug-in ubuntu conflicteert  (gelezen 1748 keer)

Offline pepie-x

• Lid
video kijken op vpro.nl met mms? plug-in ubuntu conflicteert
« Gepost op: 2009/06/07, 14:17:30 »
HALLO, IK WIL EEN AFLEVERING OP VPRO.NL BEKIJKEN, DIE VRAAGT MIJ EEN PLUGIN TE INSTALLEREN, JA HOOR... MICROSOFT MEDIA SERVER... TOTEM KOMT NOG LANGS, MAAR DE NODIGE PLUGIN IS ER NIET. IK BEN VRIJ NIEUW IN UBUNTU EN WEET NIET WAT IK MOET DOEN. IK BEN ZO BLIJ MET UBUNTU, IK ZAL TOCH NIET WEER MET DAT .........MICROSOFT AAN DE SLAG MOETEN. IK HOOP DAT DIT NIET IN GROTE SCHREEUWERIGE LETTERS OP HET FORUM KOMT, IK WEET NIET HOE IK DAT MOET VERANDEREN.

Nu heb ik die geweldige site van Pjotr gevonden (multimedia compleet maken), alles geinstalleerd, behalve Ubuntu restrictid extras (metapakket). Dit kan ik niet aanvinken, krijg een boodschap dat dit conflictueert met andere geinstalleerde software. Die moet ik verwijderen in Synaptic, maar hoe kom ik te weten waar het conflict zit.
« Laatst bewerkt op: 2009/06/07, 18:27:46 door pepie-x »
elk begin is moeilijk

Re: video kijken op vpro.nl met mms- welke plug-in?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/06/07, 14:30:25 »
Caps-lock indrukken, zit links op het toetsenbord.

Voor de rest, deze site: http://sites.google.com/site/computertip/
en dan vooral dit gedeelte:

B.  Na de installatie

7. Meteen na de installatie : doe dit als eerste!

8. Multimedia compleet maken : o.a. mp3, Sun Java, Adobe Flash

Met uiteraard dank aan pjotr, beheerder van deze site.
Op de chat te vinden als debiantux

Re: video kijken op vpro.nl met mms? plug-in ubuntu conflicteert
« Reactie #2 Gepost op: 2009/06/09, 13:41:25 »
Ik denk dat het conflict in de flashplayer zit. Als je deze kan verwijderen in synaptic, kan je ook direct de restricted extras installeren (kan ook via synaptic).
Op de chat te vinden als debiantux

Offline pepie-x

• Lid
Re: video kijken op vpro.nl met mms? plug-in ubuntu conflicteert
« Reactie #3 Gepost op: 2009/06/10, 10:27:44 »
dan ga ik dat eens proberen, ik laat horen of het lukt.
elk begin is moeilijk