Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] spreadsheet /calc / ubuntu /windows  (gelezen 1451 keer)

[opgelost] spreadsheet /calc / ubuntu /windows
« Gepost op: 2009/06/06, 21:20:09 »
Ik heb een financieel spreadsheet, dat gebruik ik met Calc (OO3). Als extensie moet het xls zijn, daar ik het als zodanig moet opsturen. Nu verschijnt vandaag ineens een fout :#waarde! Ik kan geen fout ontdekken in de formules. Het gekke is echter, dat het sheet goed is, als ik het open in Calc onder Windows XP.
Heeft iemand enig idee of dat dus aan Ubuntu kan liggen? En hoe het op te lossen is? Ik gebruik Jaunty.(9.0.4.)
« Laatst bewerkt op: 2009/06/08, 19:33:43 door gijsbertha »

Re: spreadsheet /calc / ubuntu /windows
« Reactie #1 Gepost op: 2009/06/07, 10:31:47 »
Welke functies geven deze foutwaarde?
Er gebeurt waarschijnlijk een verkeerde interpretatie van de gegevens, maar wat de onderliggende oorzaak is?  ???

« Reactie #2 Gepost op: 2009/06/07, 19:54:06 »
Er gebeurt waarschijnlijk een verkeerde interpretatie van de gegevens, maar wat de onderliggende oorzaak is?  ???
Het is een simpele optelregel: =+SOM(E10+H10+J10+L10+N10+P10+Q10+T10+W10) .Ik heb al geprobeerd de + voor SOM weg te halen, maar dat hielp niet. Op de andere regels staat dezelfde opdracht, met uiteraard een ander regelnummer. En die werken goed.
Vreemd...

Bertha

Offline dvdmeer

• Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
« Reactie #3 Gepost op: 2009/06/07, 20:34:42 »
Staat er soms in een van die velden (die je gebruikt in de SOM) iets verkeerd?

« Reactie #4 Gepost op: 2009/06/07, 23:55:07 »
Pas uw optelregel eens aan naar: =E10+H10+J10+L10+N10+P10+Q10+T10+W10 Indien u wenst te werken met de functie SOM, mag u ook : =SOM(E10;H10;J10;L10;N10;P10;Q10;T10;W10) gebruiken.  ^-^

Indien u nog de foutmelding #WAARDE krijgt, plak dan volgende regeltjes in een lege kolom om te zien waar er een fout zit : =ISGETAL(E10)
=ISGETAL(H10)
=ISGETAL(J10)
=ISGETAL(L10)
=ISGETAL(N10)
=ISGETAL(P10)
=ISGETAL(Q10)
=ISGETAL(T10)
=ISGETAL(W10)
De cel waarnaar verwezen wordt en er geen waarde staat die als getal wordt aanvaard, zal als waarde ONWAAR krijgen. ;)
« Laatst bewerkt op: 2009/06/08, 08:09:18 door Pattattezak »

« Reactie #5 Gepost op: 2009/06/08, 12:59:33 »
Ga maar voor de lol een Crack van Microsoft Office in VirtualBox zetten, om te zien of daar ook goed staat.
Als dat zo is, kan het aan de gene liggen die de fout heeft.
Zo niet, moet je het aanpassen.

Ja, je weet het, hoge markt aandeel zorgt ervoor dat alleen Linux gebruikers (en een paar OS X en Windows gebruikers) op Open-Source Office programma's werken.

Edit:
Wacht, bedoel je dat het in Ubuntu is?
In dat geval, weet ik het niet.

« Reactie #6 Gepost op: 2009/06/08, 18:46:59 »
Pas uw optelregel eens aan naar: =E10+H10+J10+L10+N10+P10+Q10+T10+W10 Indien u wenst te werken met de functie SOM, mag u ook : =SOM(E10;H10;J10;L10;N10;P10;Q10;T10;W10) gebruiken.  ^-^

Dit laatste heeft geholpen, hartelijk dank. Hoewel het me duister is, waarom dat precies op een regel fout gaat.

Indien u nog de foutmelding #WAARDE krijgt, plak dan volgende regeltjes in een lege kolom om te zien waar er een fout zit : =ISGETAL(E10)
=ISGETAL(H10)
=ISGETAL(J10)
=ISGETAL(L10)
=ISGETAL(N10)
=ISGETAL(P10)
=ISGETAL(Q10)
=ISGETAL(T10)
=ISGETAL(W10)
De cel waarnaar verwezen wordt en er geen waarde staat die als getal wordt aanvaard, zal als waarde ONWAAR krijgen. ;)

« Reactie #7 Gepost op: 2009/06/08, 18:49:09 »
Staat er soms in een van die velden (die je gebruikt in de SOM) iets verkeerd?
Nee, maar inmiddels heeft iemand anders me al de oplossing gegeven.

Offline eendje

• Lid
Re: [opgelost] spreadsheet /calc / ubuntu /windows
« Reactie #8 Gepost op: 2009/06/08, 20:16:14 »
Het is een simpele optelregel: =+SOM(E10+H10+J10+L10+N10+P10+Q10+T10+W10) .Ik heb al geprobeerd de + voor SOM weg te halen, maar dat hielp niet. Op de andere regels staat dezelfde opdracht, met uiteraard een ander regelnummer. En die werken goed.
Vreemd...

Bertha

Uileg...

Het is volgende mij ook niet zo raar dat het vetgedrukte gedeelte niet werkte. Je bent namelijk de optelling aan het doen binnen de functie SOM. E10+H10+J10+L10+N10+P10+Q10+T10+W10 is namelijk precies wat je uit wilde rekenen. Als je een functie in een spreadsheet gebruikt moet je de verschillende argumenten altijd scheiden met punt-komma's zoals Pattattezak heeft laten zien.
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!

Re: [opgelost] spreadsheet /calc / ubuntu /windows
« Reactie #9 Gepost op: 2009/06/09, 20:53:59 »
Vreemd...

Bertha

Uileg...

Het is volgende mij ook niet zo raar dat het vetgedrukte gedeelte niet werkte. Je bent namelijk de optelling aan het doen binnen de functie SOM. E10+H10+J10+L10+N10+P10+Q10+T10+W10 is namelijk precies wat je uit wilde rekenen. Als je een functie in een spreadsheet gebruikt moet je de verschillende argumenten altijd scheiden met punt-komma's zoals Pattattezak heeft laten zien.
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt, maar het is een spreadsheet, waar ik niet veel aan kan veranderen en niet door mij gemaakt. Ik moet het nl aan een organisatie opsturen. Ik zal je kritiek wel doorgeven aan het hoofdkantoor!