Zoals te lezen in de laatste reactie op de bug zijn er nu pakketten voor Hardy en Jaunty.
Die zitten in de proposed updates en moeten getest worden.
Ik heb ze in Jaunty al getest en ze werken prima. Als jullie ze ook testen moet je dat vooral melden in de nieuwe bug die genoemd staat.
Waarom er geen update komt voor Intrepid weet ik ook niet. Misschien omdat het geen LTS is, en omdat het ook niet de laatste stabiele versie is? Dit zou dan ook betekenen dat wanneer Karmic uit komt, je alleen updates krijgt voor Hardy en Karmic.
Als ik de wiki goed begrijp willen ze inderdaad minder uitgebreid testen. Blijkbaar zijn de uitgebreide testen voor LTS-versies te tijdrovend voor een pakket waarvan de source niet eens open is.
Misschien is dit toch een goede gelegenheid om eens te kijken of OpenJDK nu wel goed genoeg is. Een van de redenen om Sun Java te gebruiken was bijvoorbeeld Frostwire of een ander pakket dat met Java werkt. Een korte zoeksessie via Google levert op dat die programma's nu ook zouden moeten werken met OpenJDK.
Een ander probleem is dat OpenJDK momenteel niet werkt in Firefox 3.5:
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/openjdk-6/+bug/359407Als die bug opgelost is zie ik weinig problemen met OpenJDK. In principe zou iedereen OpenJDK moeten gebruiken, tenzij er iets is dat echt niet werkt.
In dat geval kan je Sun Java aanraden, met daarbij de kanttekening dat je zelf voor de security updates moet zorgen.
Hiermee vang je zo goed als alle problemen wel af denk ik.