Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: amsn  (gelezen 4362 keer)

flex

• Gast
amsn
« Gepost op: 2005/12/29, 12:24:54 »
eLo,

ik zou graag amsn willen instaleren en 'draaien' op mn ubuntu linux computer, maar ik slaag er niet in om 't te instalere...

wat ik al geprobeerd heb is in synaptic package manager zoeken naar 'amsn'
maar ik kryg geen enkel resultaat :/

als ik 't pakket zoek :
sudo apt-get install amsn
Reading package lists... Done
Building dependency tree... Done
E: Couldn't find package amsn

loop 't ook al mis..

geen flauw idee hoe dit komt maar kzou 't wel graag opgelost zien xD

ik denk dat er nog iets fout staat in de properties van synaptic ofzo maar geen idee wat, kheb linux dan ook nog maar 3dagen :P

amsn
« Reactie #1 Gepost op: 2005/12/29, 13:21:02 »
amsn bevindt zich in de universe component van Ubuntu. Via applications -> add applications in het menu kun je deze toevoegen

flex

• Gast
amsn
« Reactie #2 Gepost op: 2006/01/03, 21:57:14 »
als ik 't wil markeren voor instalatie in synaptic

kryg ik dit:
amsn:
 Depends: imlib1  but it is not installable
 Depends: sox but it is not going to be installed
 Depends: libpng10-0  but it is not installable

help me? xD

gosh

• Gast
amsn
« Reactie #3 Gepost op: 2006/01/03, 22:16:07 »
Het is handig om de Universe en Multiverse Repositories in Synaptic toevoegen.
Settings->Add Repositories->Add en dan voor ieder van de Breezy repositories Universe en Multiverse aanklikken.

amsn
« Reactie #4 Gepost op: 2006/01/03, 22:18:16 »
Als je amsn ziet is in ieder geval universe aan, dus er is iets mis met je /etc/apt/sources.list, stuur deze eens mee.

shivan

• Gast
amsn
« Reactie #5 Gepost op: 2006/01/04, 15:10:31 »
Kijk maar eens op deze pagina http://www.xs4all.nl/~dabos/avecp/2005/12/amsn.html
De allernieuwste amsn met webcam support en een geweldige uitleg over de install van amsn plugins etc .

elias

• Gast
amsn
« Reactie #6 Gepost op: 2006/04/05, 18:41:56 »
die link werkt niet meer! :(

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
amsn
« Reactie #7 Gepost op: 2006/06/05, 20:59:20 »
ik heb amsn gedownload op naar home/username

http://prdownloads.sourceforge.net/amsn/amsn-0.95.tar.gz

tar -zxvf amsn-0.95.tar.gz
cd amsn-0.95
./configure
make
sudo make install
het installeren is gelukt

met het opstarten heb ik alleen problemen met tls (ssl) als ieman mij daarbij kan helpen heel graag :)
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline Roeler

• Lid
amsn
« Reactie #8 Gepost op: 2006/06/05, 21:20:45 »
En als je ssl uitzet ?

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
amsn
« Reactie #9 Gepost op: 2006/06/06, 00:10:57 »
is niet zo veilig maar kan het proberen ;) thx
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
amsn
« Reactie #10 Gepost op: 2006/06/06, 18:37:23 »
nee werkt ook niet
gebruikersnaam of wachtwoord onjuistmaar ik weet zeker dat ze goed zijn, zal wel een foutje van amsn zijn, of je kunt zonder ssl niet aanmelden.

Het probleem is dat ik tls-1.5.0 niet krijg geinstalleerd hij geeft een foutmelding als ik ./configure in type. ik zit in de goede map (waar ik tls-1.5.0.tat.bz heb uitgepakt)

bash: ./configure: Onbekend bestand of mapkan iemand mij hierbij helpen?

Documentatie Terminal

budster

• Gast
amsn
« Reactie #11 Gepost op: 2006/06/06, 18:43:58 »
Doe daar eens "ls" zie je configure staan?

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
amsn
« Reactie #12 Gepost op: 2006/06/06, 18:52:35 »
waar ls?

Documentatie Terminal

budster

• Gast
amsn
« Reactie #13 Gepost op: 2006/06/06, 18:58:01 »
in de terminal, op de plek waar je configure probeert te executen.

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
amsn
« Reactie #14 Gepost op: 2006/06/06, 19:04:47 »
als ik ls intype krijg ik 3 bestanden te zien die in die map zitten, maar wat kan ik daarmee.

een daarvan is groen, een .so bestand

Documentatie Terminal

budster

• Gast
amsn
« Reactie #15 Gepost op: 2006/06/06, 19:12:13 »
Als configure er niet staat dan zal je het ook niet kunnen starten, dan zou ik eerst eens uitzoeken waar dat bestand staat, en dan nog eens proberen te executen....

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
amsn
« Reactie #16 Gepost op: 2006/06/06, 19:38:26 »
ok dank je (begin er al wat meer van te begrijpen)

Documentatie Terminal

budster

• Gast
amsn
« Reactie #17 Gepost op: 2006/06/06, 23:45:28 »
hee, maar ik lees nu net van de bovenkant van de draad, ik begrijp dat er een .deb van dat programma is. Gebruik die!!

Alleen kan jij die niet vinden, doe eens in de terminal gedit /etc/apt/source.list en post wat je krijgt hier eens.

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
amsn
« Reactie #18 Gepost op: 2006/06/07, 13:40:13 »
ik heb net /etc/apt/source.list geupdate, met universe en multiverse. nu kan ik amsn wel vinden. ga hem meteen installeren,

Documentatie Terminal