Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ruimte op de schijf  (gelezen 596 keer)

laawedreteip

• Gast
ruimte op de schijf
« Gepost op: 2009/06/05, 22:22:12 »
ik heb een harde schijf van 750 gig daar staat ongeveer 200 gig  door Windows vol gepropt.
nu neemt ook Linux een deel,
maar nu wil ik mijn foto er op zetten, die stonden eerst in Windows, dus ik heb ik in Windows me pc opgestart. de map van u Ubuntu opgezocht. toen de map met fotos gekopieert naar de map boot. daarna windows afgesloten en Ubuntu opgestart en nu wil ik ze in documenten zetten zegt hij dat ik maar 11,8 gig vrije ruimte heb hoe kan dit ?

Offline Kevin.

• Lid
Re: ruimte op de schijf
« Reactie #1 Gepost op: 2009/06/05, 22:24:37 »
Hoe kun jij vanuit Windows in je Ubuntu "map", heb je een Wubi installatie gedaan ofzo?
MacBook 2,1, 2.0 C2D, GMA 950, 4GB RAM, (nog)80GB HDD, Mac OS X 10.6.3
iMac 21,5", 3.06 C2D, Nvidia 9400M, 4GB Ram, 500GB HDD, Mac OS X 10.6.2

laawedreteip

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2009/06/05, 22:41:44 »
ik heb geen flouw iedee maar in iedergeval stond en gewoon op schijf c: de map ubuntu en die heb ik geopent en toen net zolang door geklik totdat ik in map boot was en daaro neergezet

(dit is me eerste dag lunix en het bevald me prima)

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #3 Gepost op: 2009/06/05, 22:47:23 »
Die map lijkt me niet de beste plek voor je foto's. Sterker nog, het is helemaal geen goede plek.
Het handigste is om vanuit Ubuntu de Windows-partitie te benaderen en zo de foto's te bekijken.

Ik weet alleen niet hoe makkelijk dat gaat als je een installatie vanuit Windows gedaan hebt (dat is dus Wubi).
De beste oplossing: verwijder Ubuntu weer, en maak een normale dual boot.
Handleiding: http://wiki.ubuntu-nl.org/InstallatieDualbootHardy
Deze handleiding is ook bruikbaar voor de nieuwste versie van Ubuntu.

Offline testcees

• Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
« Reactie #4 Gepost op: 2009/06/05, 22:51:57 »
Johan heeft de beste tip, maak een dualboot.

Maar een iets mindere tip: vanuit wubi kan je ook "doorklikken" naar je mappen van windows! Dan kan je bij de fotomap komen zonder te kopiƫren.

De bestanden van de windows schijfpartitie zijn in Ubuntu beschikbaar in de map /host.

Klik links bovenin op Documentatie