Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: bepaalde online video´s afspelen, maar hoe?  (gelezen 1544 keer)

Offline indiana

• Lid
bepaalde online video´s afspelen, maar hoe?
« Gepost op: 2009/06/04, 11:47:12 »
Hoi,

Ik heb sinds 2 dagen ubuntu, en dat bevalt me steeds beter. Maar nu loop ik toch tegen iets aan. Ik bezoek regelmatig een website waar video´s te zien zijn, die (als ik het goed heb) gedraaid worden via mogulus player. Dit is de website: http://www.nevernothere.com/
De enige video die ik zie is van youtube. Maar voor de rest zie ik alleen een zwart vlak met een camera-afbeelding waar onder staat loading video information. Na enige tijd verspingt dit in een soort audiobalkje (zonder geluid.) Alle lange video´s op deze site zijn in dit formaat. Ik heb ook al wat plugins gedownload, zonder resultaat.

Heeft iemand tips hoe ik toch beeld kan krijgen? Misschien toch met bepaalde plugins die ik nog niet heb, of via een omweg?
Ik hoop echt dat er een oplossing is, want ik besteed wekelijks heel wat uurtjes op deze site.

bvd :)

Re: bepaalde online video´s afspelen, maar hoe?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/06/04, 11:49:25 »
Kijk eens in onze documentatie. http://wiki.ubuntu-nl.org/DirectDoen (puntje 4).
Ik kan zover ik zie alle video's afspelen op die site.

Offline indiana

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/06/04, 12:08:42 »
Oke, dat is opzich goed nieuws, dat er iig iemand met ubuntu is die die video´s kan afspelen. Nu moet ik alleen nog even uitzoeken waar bij mij dan de kneep zit. Ik heb dat puntje 4 idd even gedaan. Maar dat heeft nog geen effect gehad op die video´s.

Offline indiana

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/06/04, 12:53:14 »
Als ik op eigenschappen klik bij die video´s dan zie ik het woord flash ook staan. Zou ik mogelijk een bepaalde flash-player moeten hebben, die ik nu nog niet heb?

Offline testcees

• Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
« Reactie #4 Gepost op: 2009/06/04, 13:03:20 »
Deze site lijkt alleen goed te werken met de Adobe flash player. Mogelijk heb je ook een andere plugin gedownload waardoor de Adobe niet wordt gebruikt.

De pakketten swfdec-mozilla, swfdec-gnome, mozilla-plugin-gnash en gnash kan je eventueel weer wissen met "pakketbeheer" of met een Terminal opdracht.

Toepassingen -> Hulpmiddelen -> Terminalvenster. Tik in:
sudo apt-get remove --purge swfdec-mozilla swfdec-gnome mozilla-plugin-gnash gnash
Klik links bovenin op Documentatie

Offline indiana

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2009/06/04, 13:27:47 »
Deze site lijkt alleen goed te werken met de Adobe flash player. Mogelijk heb je ook een andere plugin gedownload waardoor de Adobe niet wordt gebruikt.

De pakketten swfdec-mozilla, swfdec-gnome, mozilla-plugin-gnash en gnash kan je eventueel weer wissen met "pakketbeheer" of met een Terminal opdracht.

Toepassingen -> Hulpmiddelen -> Terminalvenster. Tik in:
sudo apt-get remove --purge swfdec-mozilla swfdec-gnome mozilla-plugin-gnash gnash

Bedankt, heb nu beeld!
Die 4 prgramma´s die je noemde heb ik verwijderd, tenminste de eerste 2 die je noemt, en die andere 2 waren niet geïnstalleerd. En het programma swfdec-flashplayer is nu geïnstalleerd. Ben wel benieuwd of ik in de toekomst toch niet die andere programma´s nodig heb, en wat er dan gebeurd. Maar dat zien we dan wel weer. Voor zover ik weet heb ik nu dus niet een echt adobe programma op mijn computer staan, maar de beschrijving van die swfd-dec flashplayer is: plays adobe files. Dus dat lijkt te werken.