Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Evolution-Wine  (gelezen 967 keer)

Evolution-Wine
« Gepost op: 2009/06/03, 13:42:45 »
L.S.

Als e-mailprogramma gebruik ik Evolution. Als ik nu via dit programma een e-mail met bijlage krijg toegestuurd, dan geeft Evolution o.a. de mogelijkheid het te openen met OpenOffice en met 'WinWord.exe'. (geïnstalleerd via Wine). Alleen, deze laatste optie werkt niet: ik krijg enkel een leeg Word blad te zien. Iemand een idee hoe dit kan?

gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Offline Dave

• Lid
Re: Evolution-Wine
« Reactie #1 Gepost op: 2009/06/03, 15:46:09 »
En als je eerst het programma opent en dan die (opgeslagen)bijlage opent, werkt het dan wel goed?

« Reactie #2 Gepost op: 2009/06/03, 15:49:06 »
Nee Dave, Word wordt gewoon nogmaals geopend en verder niets.

gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

« Reactie #3 Gepost op: 2009/06/03, 15:54:49 »
Het is erg moeilijk om Word via Wine een document te laten openen.

Ik zou gewoon OO.o gebruiken, trouwens.

« Reactie #4 Gepost op: 2009/06/06, 17:24:36 »
oké, ik zal me maar niet storen aan deze beperkte doorstart.

O.O. gebruik ik trouwens bij voorkeur, maar de wat complexere Word-documenten verwerk ik toch liever in Word zelf.

gegroet,
mrt

Offline commandoline

• LoCo-contact
    • marten-de-vries
    • Marten-de-Vries.nl
« Reactie #5 Gepost op: 2009/06/06, 17:43:20 »
Als je op een of andere plaats de commando's die achter die tekst 'word' of 'ms office' zitten kan veranderen (gebruik zelf geen evolution), dan kun je achter word misschien de parameter /f zetten, die openen betekend volgens de ms site. Daarachter moet dan nog het pad naar het bestand komen, waarschijnlijk bied evolution daarvoor als je het in kan stellen een variabele voor aan, bijv. %

Offline Dave

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2009/06/06, 18:09:52 »
Maar wanneer MS-Word via Wine zo ook al geen document kan openen is het logish dat het via Evolution dan ook niet werkt, toch?