Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Verwisselbare stations en media  (gelezen 1135 keer)

Offline hvb

• Lid
Verwisselbare stations en media
« Gepost op: 2009/06/02, 20:59:26 »
Ik ontdekte vandaag dat mijn camera (traveler DC-6900)  die ik onder Hardy niet aan de praat kreeg (wel zichtbaar bij  locaties - computer, maar niet aan te koppelen) door Jaunty volledig werd herkend.

Nu wilde ik instellen dat foto's importeren  handmatig zou gebeuren maar ontdekte ik ineens dat "verwisselbare stations en media" dat bij Hardy onder Systeem-voorkeuren zit bij Jaunty niet aanwezig is.
Ook in het hoofdmenu kan ik het niet vinden.

Waar is het gebleven??

Hans

Re: Verwisselbare stations en media
« Reactie #1 Gepost op: 2009/06/02, 21:24:33 »
Bij mij staat het in jaunty onder locaties-computer.
Kubuntu 20.04

Offline VandeBas

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/06/02, 21:28:57 »
Hee, dat is typisch? Bij mij staat het er gewoon onder Jaunty, op de plek die jij noemt. Ik moet wel even naar beneden scrollen omdat de alfabetische menulijst maar tot de T op mijn beeldscherm past, maar zó simpel zal het toch niet zijn? Als je 'm niet kunt vinden in de voorkeuren van Hoofdmenu komt het misschien omdat je een schone installatie van Jaunty hebt gedaan en geen upgrade (zoals ik)? Dan is er vast wel een kunstje om dat terug te krijgen, via Synaptic of zo?

suc6, groeten,

Bas

« Reactie #3 Gepost op: 2009/06/02, 21:44:08 »
Bij mij staat "verwisselbare stations en media",ook niet onder systeem-voorkeuren.Ik werk altijd vanaf locaties-computer(maar dat was niet de vraag,sorry had ik overheengelezen  ;) )Denk dat het in Jaunty niet meer op die plek staat.
Heb een schone jaunty install,geen upgrade.
Kubuntu 20.04

Offline hvb

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/06/02, 21:48:01 »
Het staat bij mij niet onder locaties-computer en gewoonweg niet onder voorkeuren. De lijst eindigt bij vensters.

Ik heb inderdaad een schone installatie gedaan van jaunty (zoals altijd en al verscheidene keren) , maar dit zie ik nu voor het eerst.

Hans

Offline Kiwinote

• Lid
    • Launchpad
« Reactie #5 Gepost op: 2009/06/02, 21:54:56 »
Het was dacht ik weggehaald omdat nautilus tegenwoordig over de afhandeling van camera's zou moeten gaan...

Offline hvb

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2009/06/02, 22:17:10 »
In Nautilus zit bij bewerken-voorkeuren inderdaad een tab "media" (zit ook al in Hardy, lijkt daar dus dubbelop), waar je kunt aangeven wat er moet gebeuren bij het aansluiten van apparaten of het verbinden van media.

Gek genoeg staan ze ook goed ingesteld, alsof ik dat al eens gedaan had (misschien overgenomen van de vorige versie uit de homemap?).
 Of heb ik per ongeluk iets verwijderd, het blijft een raadsel waarom de een het wel heeft en de ander niet.

Ik weet nu waar ik zijn moet, bedankt allemaal.

Hans