Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: wss probleem met flash in 8.04  (gelezen 846 keer)

wss probleem met flash in 8.04
« Gepost op: 2009/05/31, 18:14:11 »
Hallo,
Op m'n ene pc hou ik nog altijd 8.04 maar er is een probleempje met flashplayer denk ik. Heb de raad van pjotr gevolgd ( zie puntje 2) : http://sites.google.com/site/computertip/multimedia
maar op de ene of andere manier klopt iets niet, want ik kan geen flashfilmpjes downloaden volgens deze info (puntje 35) : http://sites.google.com/site/computertip/tipsentrucs
het flash filmpje zit wel in de map /tmp maar bij opening volgt er een error (stream parsing error)
Op m'n andere pc draait 9.04 en daar werkt alles naar behoren. Iemand advies ?  ;)
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk

Offline Scormen

• Lid
    • LinuxOntdekt.Be
Re: wss probleem met flash in 8.04
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/31, 18:51:01 »
Op 9.04 heb ik ook wat probleempjes gehad met flash.
Heb je een 64-bit installatie draaien?
Ubuntu gebruiker #18341 | Linux gebruiker #456955
· Mijn persoonlijke Linux blog

« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/31, 19:10:42 »
De pc waarop 8.04 draait is een 64-bit cpu (core2duo) maar het os is nog 32-bit. De live cd van 9.04 64-bit heb ik al getest en geen probleem. Vermits dit echter mijn nieuwste systeem is ben ik nog bij Hardy gebleven. Op 2 andere systemen draait 9.04 prima, maar dat zijn geen 64-bit systemen.

Offline Scormen

• Lid
    • LinuxOntdekt.Be
« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/31, 19:52:45 »
Op een 32-bit heb ik er nog nooit problemen mee gehad.
Krijg je een foutmelding? Of zulk een grijs of transparant vlak?

Heb je ubuntu-restricted-extras geïnstalleerd?
Ubuntu gebruiker #18341 | Linux gebruiker #456955
· Mijn persoonlijke Linux blog

« Reactie #4 Gepost op: 2009/05/31, 20:26:57 »
het gedownloade bestand geeft een "stream error". Ubuntu-restricted-extras zijn reeds van bij de installatie (volgens pjotr's instructies) maat ik heb wel de aanpassingen gedaan die hij voorstelde voor 8.04. Misschien is daar iets misgelopen. Moet ik straks eens goed nakijken. Zit nu op m'n AMD. Hou je op de hoogte ;)

Offline Tom

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2009/05/31, 20:51:44 »
Hallo,
Op m'n ene pc hou ik nog altijd 8.04 maar er is een probleempje met flashplayer denk ik. Heb de raad van pjotr gevolgd ( zie puntje 2) : http://sites.google.com/site/computertip/multimedia
maar op de ene of andere manier klopt iets niet, want ik kan geen flashfilmpjes downloaden volgens deze info (puntje 35) : http://sites.google.com/site/computertip/tipsentrucs
het flash filmpje zit wel in de map /tmp maar bij opening volgt er een error (stream parsing error)
Op m'n andere pc draait 9.04 en daar werkt alles naar behoren. Iemand advies ?  ;)
flashplayer is punt 3.
punt 2 is jre (java)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #6 Gepost op: 2009/06/01, 08:52:41 »
Welja, ik heb de 2 punten toegepast, maar ik zag heel vluchtig foutmeldingen in de terminal. Kan geen details geven omdat de meldingen te vlug verdwenen.
Misschien de hele procedure opnieuw uitvoeren ??