Hallo,
Ik wou graag eens wat opnemen met Ubuntu (aangezien mijn toneport gx eindelijk werkt op Linux, hulde aan degenen die daar voor gezorgd hebben).
Na eerst wat gestoeid te hebben met 64studio, gebaseerd op 8.04 (en dus geen ext4 in Grub waardoor ik niet mijn beide installaties te zien kreeg) dacht ik het simpel aan te pakken: gewoon Ubuntu studio 9.04 installeren, ook met XFS (dat bleek het beste te zijn voor opname, zeggen ze) en /boot op ext3 om problemen tussen XFS en Grub te mijden.
Blijkbaar is er toch iets fout gegaan want in het begin van het opstarten loopt hij vast, net na het Grub-menu dus. Geen error, gewoon een hoop cijfers en letters met op het einde "end trace" ergens tussen.
Nu ben ik niet zeker of het aan XFS ligt, ik zou het natuurlijk eens zonder kunnen proberen te installeren maar het zou aangenamer zijn als ik het zo gewoon werkend kreeg.
Alvast bedankt voor de hulp!
Edit: Na nog eens te googlen op XFS en "end trace" lijkt het erop dat het een nog niet opgeloste bug is die voorkomt bij kernel 2.6.29 en XFS.
Edit2: Jaunty heeft kernel 2.6.28, dus het kan niet aan die bug in kernel 2.6.29 liggen.
Edit3: In virtualbox werkt het wel