Meestal is er geen .deb bestand te vinden.
Edit: ik vindt wel windows beter omdat je daar nog dingen zal kunnen installeren.
Ik bedoel als ik Ubuntu 9.04 permanent ga installeren, dan heb ik geen veiligheidsupdates meer als bijvoorbeeld versie 11 komt.
Dus dan heeft het ook geen nut om Ubuntu te gebruiken.
Ik heb gekozen om op linux over te stappen (Kubuntu dus) En jij hebt ook, niet voor niks gekozen voor linux. Want in Windows zal er ook wel iets geweest zijn wat niet werkte. En ja het was voor mij erg wennen met het installeren van dingen 'software' ik gebruik BV geen terminal venster voor mij nog te ingewikkeld. Ik installeer dus het meeste via pakket-beheer, en op een aantal kleine dingen na werkt alles in de nieuwe Kubuntu 9.04.

Eh, er zat een live-cd bij een softwareblad ;p
Dat is de enige reden hoe ik erop kom.
En ubuntu is gewoon veel en veel sneller, minder vatbaarder voor virussen, en me internet werkt op WinXP niet.
En me WinXP is gewoon hopeloos verouderd ;p
Wat ik wel een nadeel vindt aan Ubuntu is dat alles zo soft is.
Bij XP is het gewoon recht, en net.
Zoals: hier bij deze lijn eindigt de menubalk. En scherpe icoontjes enzo.
Bij Ubuntu is er geen echt einde van de menubalk, en het lettertype is soms een beetje wazig met vergeleken XP.
Ik heb ook het liefste Ubuntu met Vista skin, maar ik weet niet waar ik dat kan vinden. Ik heb al verschillende dingen geprobeert, maar dan download je iets, en dan zit die en die file er weer niet bij.
Of hij kan dat en dat niet openen.
Weet iemand een goede Vista/XP skin voor Ubuntu?
En wat is het verschil tussen Ubuntu, Kubuntu, etc.. ?