Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] aldi dvd-maker en software voor ubuntu?  (gelezen 8952 keer)

[opgelost] aldi dvd-maker en software voor ubuntu?
« Gepost op: 2009/05/28, 13:38:39 »
dag allemaal,

gisteren eens op een aanbod van de aldi ingegaan om een apparaat te kopem om mijn oude videobanden om te  kunnen zetten naar DVD.
Het betrof software naar de driver van acrosoft total media extreme en media converter.

gevraagd aan de tussen leverancier naar het bestaan van een driver. antwoord was kort en goed " neen"

weet iemand een oplossing?

Wederom dank aan het forum.

Hans MInekus
« Laatst bewerkt op: 2009/06/05, 19:25:29 door Hans Minekus »

Offline peter10

• Lid
    • Mijn Hyve
Re: aldi dvd-maker en software voor ubuntu?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/28, 16:20:13 »
De bijgeleverde programma's in Wine installeren is het enige dat ik kan bedenken.

« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/28, 16:23:02 »
Advies:

koop NOOIT hardware bij de Aldi en dan vooral niet van Zolid. Dat laatste merk is een verschrikking. De allergoedkoopste prulhardware wordt gebruikt en ze leveren zelf geen software, alleen maar oude software van een of ander bedrijf genaamd ArcSoft.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/28, 17:31:02 »
Aldi  > Dan kun je het nog terug brengen met geld terug garantie. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #4 Gepost op: 2009/05/28, 21:46:32 »
Neem eens een kijkje op de site van AcroSoft (als het wel bestaat), of anders download VirtualBox, en installeer daar Windows XP.
Sorry voor het laatste woord, maar dat zou misschien het enige manier zijn om het aan de praat te krijgen.
En trouwens, ik vertrouw Wine niet altijd voor 100%, VB wel.

« Reactie #5 Gepost op: 2009/05/28, 21:53:28 »
Nou, Aldi verkoopt Medion-computers en dat is op zich een goed merk :)

« Reactie #6 Gepost op: 2009/05/28, 23:56:26 »
Advies:

koop NOOIT hardware bij de Aldi .................

Heb een Medion autonavigatie van Aldi (GoPal P4425) en die hardware doet het prima.
Een PC van Aldi, nooit problemen mee.
Een monitor van Aldi, nooit problemen mee.
enz.
enz.
𝕸𝖎𝖘𝖈𝖊𝖗𝖊 𝖚𝖙𝖎𝖑𝖊 𝖉𝖚𝖑𝖈𝖎. (Ter leering ende vermaeck)
𝕹𝖎𝖑 𝖛𝖔𝖑𝖊𝖓𝖙𝖎𝖇𝖚𝖘 𝖆𝖗𝖉𝖚𝖚𝖒. (Niets is moeilijk voor hen die willen)
https://henk.oegema.com  (Op RaspberryPi2)
Registered linux user 520520.  In gebruik: Ubuntu  24.04 Hobby's: Radio Amateur callsign: PA2HO.  Interesses: Raspberry Pi & Arduino & TELLO drone (voor AI)

« Reactie #7 Gepost op: 2009/05/29, 00:36:03 »
Advies:

koop NOOIT hardware bij de Aldi en dan vooral niet van Zolid. Dat laatste merk is een verschrikking. De allergoedkoopste prulhardware wordt gebruikt en ze leveren zelf geen software, alleen maar oude software van een of ander bedrijf genaamd ArcSoft.
Wat is er gebeurd bij de Aldi, Cumulus007 ??? Iemand over je tenenen gereden met een boodschappenwagentje? :o ArcSoft is toch een bekend bedrijf in Windows land. Bijv. http://www.visualsteps.nl/fotobewerking/photostudio.php of hun eigen site http://www.arcsoft.com/public/content_page.asp?pageID=68
Niet dat ik zelf bij de Aldi iets koop, maar dat is uit principe. :rolleyes:
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

prlwgn

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 2009/05/30, 12:59:20 »
Heb van de Aldi een Medion scanner werkt alleen in Windows niet in Ubuntu 8.04
Heb ook een Zolid mp3 speler geen problemen. Staat vol met mijn favoriete muziek.
Heb ook een Medion TV van Aldi al jaren met allerlei mogelijkheden. Doet het nog steeds perfect.
Ook een pc beeldscherm werkt al jaren perfect.
Heb ook wel eens een dvd maker besteld en werkt onder windows goed. Maar niet in Linux.
Wine is niet betrouwbaar en Aldi wel.
Dus kom niet aan de Aldi.
Groetjes

Offline LexusIS

• Lid
    • Werkplaatshandboeken voor Lexus en Honda op DVD
« Reactie #9 Gepost op: 2009/05/30, 13:12:40 »
Zelf koop ik ALLE hardware (indien mogelijk) bij de Aldi;

-Goed spul.
-Niet goed? (of niet naar je zin) ; Geld terug.
-DRIE jaar garantie.
-Prima service

Heb momenteel (al 3,5 jaar) een Medion MD8800 PC ; Nog nooit zo'n goede PC gehad.

« Reactie #10 Gepost op: 2009/06/05, 18:51:18 »
dag vrienden,

nou ik heb wel wat los gemaakt in de communie.

wat betreft zolid, ik heb een ander dingetje en dat werkte
gebruik het nieuwe dvd-dingetje (lol) dus voor de comp van de echtgenote met windows.

wat betreft aldi, ik heb jarenlang computers van hen gebruikt.
sinds medion een kantoor in nederland heeft ben ik ermee gestopt.
onvriendelijke mensen daar

vroeger had medion een vraagbaak voor nederland in twente dacht ik mij te herinneren.
de kennis die daar aanwezig was was vele malen groter en met name veel klantvriendelijker dan medion.

dank dus allemaal voor het meedenken en ik heb genoten van het commentaar

hans

Offline Tom

• Lid
« Reactie #11 Gepost op: 2009/06/05, 19:25:36 »
En vroeger had Medion een service center in de buurt van Leuven.BE schitterend goede service.
Toen ging het naar NL awel gewoon pruts.
Nu kun je zelf naar Essen Bochum rijden naar de fabriek zelf niet ver van de NL grens Venlo. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: [opgelost] aldi dvd-maker en software voor ubuntu?
« Reactie #12 Gepost op: 2009/06/05, 19:27:58 »
Medion gaat nog wel, maar van Zolid moet je echt afblijven. Hun spullen zijn prut. De mp3-speler heeft heel, heel, heel erg veel problemen (vastlopende firmware, verdwenen nummers), hun tv-kaarten doen het bijna niet op Linux en geven sowieso slechte beeldkwaliteit, enz. Kijk maar eens wat Google geeft:

http://www.google.nl/search?q=zolid&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=com.ubuntu:en-US:unofficial&client=firefox-a

« Reactie #13 Gepost op: 2009/12/18, 10:32:46 »
Sorry voor de bump.

Maar ik heb ook een Zolid Hi-Speed DVD maker, die doet het niet op linux.

Wat raden jullie me aan?

« Reactie #14 Gepost op: 2009/12/18, 11:03:48 »
Wij van Cumulus007 raden u aan om deze direct naar de winkel terug te brengen. :evil:
Wij van Gijsbert raden u aan om eens te zoeken met bijv Bing! of www.google.nl/linux Dan is er een kans dat u verder kan met  bijv. http://www.fedora-linux.nl/forum/viewtopic.php?t=3706&sid=7435a61dac13cbf6eac836592acdc555 terugbrengen of weggooien kan altijd nog. :rolleyes:
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #15 Gepost op: 2009/12/18, 11:10:26 »
En wie problemen heeft met zijn Medion zaakjes kan hier terecht , een feedback geven over Uw Medion PC stellen ze ook erg op prijs.
Ook voor andere Medion artikelen kunt U hier terecht.

http://www.medionowners.be/forum/index.php?PHPSESSID=415aa4c05043a655f58a9caf0c02a163

« Reactie #16 Gepost op: 2009/12/18, 16:22:28 »
Onder Debian wil hij volgens mij wel werken, misschien is een hardware advies handig?