Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Synaptic afbreken  (gelezen 1238 keer)

Synaptic afbreken
« Gepost op: 2006/10/15, 08:33:12 »
Hallo,
Ik probeerde met Synaptic een screensaver te installeren (seti), en tijdens de installatie wordt er geprobeerd om met een site contact te leggen, wat niet lukt, dus hij blijft het proberen. Ik heb het proces alleen kunnen stoppen met opnieuw opstarten, alleen als ik dan weer synaptic of adept probeer te gebruiken krijg ik de boodschap dat er nog iets draait. Met dpgk -a --configure gaat het weer van vorenaf aan en wordt er weer tot in de oneindigheid geprobeerd contact te leggen met de desbetreffende site.
Wie kan mij helpen?

Bij voorbaat dank.
Mac OS X  El Capitan  dualboot met Ubuntu 15.10

Offline bandit

  • Lid
Synaptic afbreken
« Reactie #1 Gepost op: 2006/10/15, 10:04:45 »
seti is geen screensaver,het is een pragramma om buitenaardse radio signalen te kunnen ondekken(daarbij zit de screensaver.

ik denk dat bij seti een instelling niet goed staat,hij moet je namelijk inloggen,en als je geen acount hebt word het al lastiger)waarna hij gegevens (werkpakketen)download,het kan ook zijn dat de sever van seti (down)is kijk eens op de webpage van seti voor de status!

groetjes bandit

Synaptic afbreken
« Reactie #2 Gepost op: 2006/10/15, 10:16:12 »
En Seti wordt los niet meer, door berkeley, ondersteund als ik het goed heb. Je hebt tegenwoordig de Boinc Manager nodig. Als dit programma voro de eerste keer opgestart wordt, zal gelijk gevraagd worden om een project toe te voegen. Daar kan dan gewoon het Seti account ingevuld worden.

Succes en groetjes
Riny

Synaptic afbreken
« Reactie #3 Gepost op: 2006/10/15, 11:01:44 »
Het probleem is alleen nu dus dat synaptic en adept momenteel blijven hangen omdat hij op seti de fout in gaat. Is er een manier om dit te cancellen zodat ik weer andere dingen kan installeren?

bvd
Mac OS X  El Capitan  dualboot met Ubuntu 15.10

Synaptic afbreken
« Reactie #4 Gepost op: 2006/10/15, 17:36:40 »
Probleem opgelost, via Synaptic kon ik de vastgelopen package verwijderen.

Wat betreft seti zal ik inderdaad eens kijken of het op de andere manier kan, want het lijkt me wel grappig, nog bedankt.

groetjes, Frank
Mac OS X  El Capitan  dualboot met Ubuntu 15.10

Synaptic afbreken
« Reactie #5 Gepost op: 2006/10/16, 12:23:30 »
De boinc Manager is wel goed te installeren via Synaptic. Als deze opgestart wordt kun je een seti-account aanmaken.

Offline bandit

  • Lid
Synaptic afbreken
« Reactie #6 Gepost op: 2006/10/16, 18:25:41 »
voor alle duidelijkheid...............

je moet de manager+client hebben

boinc ze

groetjes
bandit