Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] .tgz installeren  (gelezen 1793 keer)

Offline hans_4

• Lid
[Opgelost] .tgz installeren
« Gepost op: 2009/05/24, 15:43:14 »
ik heb van deze http://www.fotoalbum.be/download/ site het linuxprogrammatje gedownload, het is een .tgz
ik heb dit gedaan in een terminal:

hans@ubuntu:~$ tar -xvzf ./setup_Fotoalbum_be.tgz
install.pl
EULA.txt
hans@ubuntu:~$

ik heb in mijn homemap op Install.pl geklikt en gekoze voor, uitvoeren in een terminal. ik heb alles geienstalleerd maar ik zie nergens een programma  ??? ik heb het programma geinstalleerd in /home/hans/Fotoalbum/Fotoalbum.be als ik naar deze map ga staat deze vol met mapjes en andere vreemde bestanden. zie screenshot.
« Laatst bewerkt op: 2009/05/24, 18:17:54 door hans_4 »

Re: .tgz installeren
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/24, 15:45:02 »
Aan uw screenshot te zien, zult ge waarschijnlijk Fotoalbum.be moeten uitvoeren.

cd fotoalbum/Fotoalbum.be/
./Fotoalbum.be

Of misschien werkt dubbelklikken ook.

« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/24, 15:45:36 »
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom de mensen van fotoalbum.be hun installatiemethode zo ingewikkeld hebben gemaakt.. ze hadden beter gewoon een DEB-bestand aan kunnen bieden.

Maar goed, ik zie daar rechtsboven Fotoalbum.be. Dat lijkt me de executable, voer die eens uit?

En trouwens, de installer zegt dit aan het eind:

Citaat
Gefeliciteerd!
De 'Fotoalbum.be' is met succes op de pc geïnstalleerd.
Voer, om te starten, het bestand '/home/jouwgebruikersnaam/Fotoalbum/Fotoalbum.be/Fotoalbum.be' uit.

Veel plezier!

Lijkt me vrij duidelijk ;)

Het werkt trouwens prima hier:
http://imagebin.ca/view/6x19xIMV.html
« Laatst bewerkt op: 2009/05/24, 16:04:51 door Cumulus007 »

« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/24, 16:28:01 »
Een DEB-file en een installatiescript... met een DEB-file bereik je 60% van de Linux-gebruikers wel, denk ik.

« Reactie #4 Gepost op: 2009/05/24, 16:39:13 »
Een DEB-file en een installatiescript... met een DEB-file bereik je 60% van de Linux-gebruikers wel, denk ik.

Dan maak je er toch zelf een DEB van en stuur je die aan de makers? :)

Offline Joshua822

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2009/05/24, 17:17:05 »
Het is beter om te weten hoe je programma's van bron compileert / installeert uit een tar.gz. Dan ben je namelijk niet afhankelijk van de leverancier die een Deb moet maken ;)

« Reactie #6 Gepost op: 2009/05/24, 17:24:36 »
Het is beter om te weten hoe je programma's van bron compileert / installeert uit een tar.gz. Dan ben je namelijk niet afhankelijk van de leverancier die een Deb moet maken ;)

Dat is inderdaad waar :)

Offline hans_4

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2009/05/24, 18:09:29 »
bedankt, het werkt, ik moest idd gewoon op fotoalbum.be klikken. ik zal ff [Opgelost] voor de titel zetten.