Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: IRC-Client  (gelezen 1046 keer)

IRC-Client
« Gepost op: 2009/05/23, 14:33:21 »
hallo allemaal,

ik ben op zoek naar een IRC-Client
ik heb er al een paar geprobeerd maar ik vind ze nog niet echt goed ...
ik gebruik nu konversation maar die heeft geen script en werkt ook niet echt lekker
dit is wat mijn IRC-Client moet hebben:
- Script
- Het liefst een script waar je ook botjes van mirc in kan zetten
- Makkelijke menu's zodat je makkelijk iemand kan bannen, kicken of een iemand operator of admin maken
- Makkelijk te downloaden (terminal, adept, syneptic) het liefst niet via een site maar via een source
- Geen bug's :p
- Moet elke server aankunnen ;)
- Goed uiterlijk (zoals konversation die vind ik er wel goed uitzien hij kan alleen niet veel :'( )
- Moet gemakkelijk een drukke channel kunnen beheren

Alvast bedankt,
Sandermans15

PS. Als je een programma weet, wilt u er dan ook bijzetten welk van de hierboven gegeven 'specificaties' hij niet heeft?
Dank u :D

Re: IRC-Client
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/23, 14:44:52 »
Konversation ondersteunt wel degelijk scripts, alleen zit het verstopt. Google maar eens op "konversation scripting".
http://konversation.berlios.de/docs/scripting.html

En wat vind je verder niet lekker werken aan Konversation?
« Laatst bewerkt op: 2009/05/23, 14:46:39 door Cumulus007 »

« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/23, 15:04:55 »
oke had ik nog niet gezien XD :p
ik zal over het script in konversasion nog even verder googelen :p

wat ik bedoel met ik vind het niet zo lekker programma komt doordat ik geen script had want daar kan je leuke dingen mee doen :p en een beetje knoeien met codes vind ik ook altijd wel leuk :p

zou ik hiervoor eigenlijk ook het script van mirc (een botje waarmee ik spelletjes kan spelen bv pesten galgje) kunnen gebruiken :p lijkt me wel leuk :p

« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/23, 15:12:35 »
Blijkbaar heeft Konversation 1 nog geen ondersteuning voor DBus. Dit is een algemeen communicatieprotocol waarmee programma's communiceren. Je zou dus via DBus tegen Konversation kunnen zeggen dat het programma een bericht moet verzenden, maar versie 1 ondersteunt alleen maar het verouderde dcop, een voorloper van dbus. Versie 2.x ondersteunt DBus wel, maar die is nog niet af. Je zult dus een PPA voor Konveration 2.x moeten vinden en die moeten toevoegen aan je systeem om versie 2.x te kunnen gebruiken.

Ik heb daarnet wat geexperimenteerd met Konversation 2 en scripts en het is me gelukt om via DBus iets te verzenden via Konversation :)

band-b

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2009/05/23, 15:16:49 »

« Reactie #5 Gepost op: 2009/05/23, 17:16:03 »
Blijkbaar heeft Konversation 1 nog geen ondersteuning voor DBus. Dit is een algemeen communicatieprotocol waarmee programma's communiceren. Je zou dus via DBus tegen Konversation kunnen zeggen dat het programma een bericht moet verzenden, maar versie 1 ondersteunt alleen maar het verouderde dcop, een voorloper van dbus. Versie 2.x ondersteunt DBus wel, maar die is nog niet af. Je zult dus een PPA voor Konveration 2.x moeten vinden en die moeten toevoegen aan je systeem om versie 2.x te kunnen gebruiken.

Ik heb daarnet wat geexperimenteerd met Konversation 2 en scripts en het is me gelukt om via DBus iets te verzenden via Konversation :)

oke
en wat kan je daar dan eigenlijk mee ? :p
als je een programma een ander programma een bericht kan laten sturen?

« Reactie #6 Gepost op: 2009/05/23, 19:14:51 »
wat ik wil is gewoon een makkelijke script zoals mirc
daar heb je gewoon een script editor en daarmee kan je van alles doen bv botjes maken etc :D
en zo'n programma zoek ik nu voor linux met dezelfde commands

« Reactie #7 Gepost op: 2009/05/23, 21:07:44 »
Als je met bots en scripts aan de gang wil dan zou je ook eens naar een commandline chat client kunnen kijken zoals Weechat:

(klik voor groter)

« Reactie #8 Gepost op: 2009/05/23, 21:17:48 »
Script voor Konversation kun je in alle talen schrijven en bewerken met welke editor je maar wilt. Je kunt ze plaatsen in .kde/share/apps/konversation/scripts. Start vervolgens het programma qdbusviewer en bekijk daarmee welke DBus-signalen Kongversation heeft. Kijk in de map irc/ in qdbusviewer voor alle commando's waarmee je Konversation kunt bedienen. Vervolgens kun je met het commando qdbus over DBus dingen verzenden naar Konversation. Ik zal zo eens een voorbeeld plaatsen.