Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] programma's automatisch opstarten  (gelezen 1137 keer)

[OPGELOST] programma's automatisch opstarten
« Gepost op: 2009/05/20, 11:08:40 »
L.S.

Zou vast wel heel simpel zijn, maar ik kan het niet vinden: is het mogelijk om bij het opstarten van Ubuntu direct een programma mee te laten opstarten? Als ik de computer aan zet wil ik toch altijd mijn e-mails raadplegen. Het is dan handig als het betreffende programma dan mee opstart.

gegroet,
mrt
« Laatst bewerkt op: 2009/05/20, 13:01:58 door Plotinus »
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Re: programma's automatisch opstarten
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/20, 11:14:26 »
Systeem=>voorkeuren=>opstart-toepassingen.

Of in oudere versies dan 9.04:
Systeem=>voorkeuren=>sessies.

« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/20, 11:22:20 »
Beste Nunslaugter, dat had ik wel gevonden. Maar waar (en welk?) vind het cruciale bestand dat ik wil toevoegen zodat Evolution zal opstarten; zoals in Windows een *.exe, of *.com-bestand?

gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/20, 11:29:03 »
Deze staan in /usr/bin.

Als ge twijfelt, is het het makkelijkste om naar systeem=>voorkeuren=>hoofdmenu te gaan. Daar zoeken naar het programma dat ge wil starten, de eigenschappen opvragen en wat er bij "opdrachtregel" staat is het commando om het programma te starten.

« Reactie #4 Gepost op: 2009/05/20, 13:01:11 »
Bedankt Nunslaughter; het werkt!

gegroet,
mrt