Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: zwarte puntjes en streepjjes op scherm  (gelezen 925 keer)

Offline idefix

• Lid
zwarte puntjes en streepjjes op scherm
« Gepost op: 2009/05/19, 21:41:55 »
Hallo, ik draai een blokkendoos van Jaunty (Openbox als WM-manager, Firefox en xfce4-terminal en dat is het). In Firefox heb ik echter een probleem: er verschijnen en verdwijnen hier en daar puntjes, vooral rond tekst. Ik vind het heel raar. Alles is nog leesbaar, maar het stoort natuurlijk. Ik vermoed dat het met anti-aliasing te maken heeft, of met refresh-rates. Iemand anders dit al gehad?
Support bacteria. They're the only culture some people have.

Offline idefix

• Lid
Re: zwarte puntjes en streepjjes op scherm
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/27, 17:49:00 »
Niemand?

Re: zwarte puntjes en streepjjes op scherm
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/27, 18:31:46 »
Driverprobleem, schat ik. Gebruik je een Nvidia-driver uit de 170-serie of lager?

Offline idefix

• Lid
Re: zwarte puntjes en streepjes op scherm
« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/27, 22:02:17 »
Driverprobleem, schat ik. Gebruik je een Nvidia-driver uit de 170-serie of lager?
Ik heb nu  arora  als browser en ik heb het probleem niet. Ik denk dat ik een oude Nvidia-driver heb, het is namelijk een oude tweedehandse laptop.... maar bij de vorige Ubuntu had ik geen probleem.