Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Verbinding met PPTP VPN 'loopt vast'  (gelezen 2027 keer)

127001

  • Gast
Verbinding met PPTP VPN 'loopt vast'
« Gepost op: 2009/05/19, 21:36:11 »
Hopelijk zijn er een aantal VPN experts hier. Ik heb met Ubuntu Jaunty een hardnekkig probleem met de VPN van mijn werk. Het probleem kan heel goed in mijn router of ziggo liggen, maar hopelijk kan ik het toch lokaal oplossen. Een extra route, andere MTU, enz.

Ik heb $ sudo apt-get install network-manager-pptp uitgevoerd en daarna een system herstart.
Ik ben in staat verbinding te maken met het VPN. De verbinding komt netjes tot stand, maar na korte tijd (afhankelijk van wat ik doe) stopt de werking en loopt alles vast. Daarmee bedoel ik dat pagina's eindeloos laden en SSH verbindingen bevriezen.

Als ik met mijn mobiel een 3G verbinding opzet en daarna het VPN gebruik heb ik het probleem niet. Collega's die vanaf andere locaties en dezelfde configuratie werken (maar niet via mijn netwerk) hebben het probleem niet. Als ik dit probeer met een andere pc op hetzelfde netwerk, dan heb ik hetzelfde probleem. En (!) het werkte eerste niet, toen een weekje wel en nu weer ruim een week niet.

Mocht iemand enig idee hebben of aanvullende informatie nodig hebben om te helpen zoeken, dan hoor ik het graag.

Offline rja

  • Lid
Re: Verbinding met PPTP VPN 'loopt vast'
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/22, 10:48:11 »
Naar welke router wil je een vpn verbinding maken ?