Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: MS core fonts  (gelezen 698 keer)

Offline Stijnen

• Lid
MS core fonts
« Gepost op: 2009/05/17, 15:49:34 »
Ik heb onlangs MS core fonts geïnstalleerd op Kubuntu 9.04. En het Arial lettertype dan ook in gebruik in vensters en menu's, en ook in mijn Firefox browser een ander lettertype in gebruik. Echter, de lettertypes zijn nogal vaag/wazig. Heb al wat gespeeld met de lettertype instellingen (Anti-aliasing en DPI afdwingen) maar merk geen verschil.

Iemand een idee?
superstition, dogma, faith, spirituality, astrology? Thank god there is science!

Re: MS core fonts
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/17, 15:51:16 »
Kun je een screenshot plaatsen?

Offline Stijnen

• Lid
Re: MS core fonts
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/17, 16:31:36 »
Ik heb het lettertype terug gezet, naar het standaard lettertype. Hetzelfde probleem blijft nu dus gewoon.

Hieronder een voorbeeldje, hopelijk is het een beetje te zien wat ik bedoel, want bij het opslaan van de afbeelding gaat het een beetje afwijken van het feitelijke beeld:

superstition, dogma, faith, spirituality, astrology? Thank god there is science!