Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: poort 5060 is in gebruik-melding: oplossing?, juiste plaats voor deze topic?  (gelezen 643 keer)

Offline Hans Minekus

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Dag,
ik probeer op ubuntu een dect-telefoon te installeren met gebruikmaking van een sip-verbinding  (nu op dit moment gekozen voor Linphone)

Ik krijg echter constant de opmerking poort 5060 is in gebruik,. Als ik een andere poort kies krijg ik hetzelfde verhaal.

Vragen:

1. Misschien een stomme vraag, maar als ik mijn normale telefoon wil gebruiken, heb ik dan een sip-server nodig?

2. Zo niet hoe gebruik ik dan een sip-server;

3. Wat is een alternatief voor poort 5060?

Op dit moment heb ik VoIPButser aan de gang via mijn Linksys-voip-router. (gebruikt die poort 5060?)

Kortom, ik heb een aantal vragen.
De informatie over SIP-bellen gaat ervan uit dat dit een bekend fenomeen is, en ik ben erdoor in verwarring gebracht.

Graag wat hulp, waarvoor nu reeds bedankt.

Hans Minekus
« Laatst bewerkt op: 2009/05/16, 12:18:58 door Hans Minekus »