Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost]CUPS / Ubuntu printing naar Windows XP Client  (gelezen 917 keer)

Deslatos

• Gast
[opgelost]CUPS / Ubuntu printing naar Windows XP Client
« Gepost op: 2009/05/15, 17:38:29 »
Ik heb de volgende situatie
Een windows XP desktop met daarop een HP F2200 all in one en een Ubuntu laptop met nog net niet de laatste versie, maar dat zou het verschil niet mogen maken..

Ik heb de printer op m'n laptop geinstalleerd, de printer print als je vanuit bijv een vista PC iets stuurt, maar als ik met m'n laptop een printopdr stuur komt de opdracht in de que terecht, gaat de printer "bezig met adrukken", hoor je de printer wat lawaai maken en houd het gewoon op.. Vlak voordat normaal het printpapier erin geslurpt wordt stopt het gewoon.. Iemand een idee hoe dit kan?
« Laatst bewerkt op: 2009/11/24, 21:27:47 door siegi »

Offline Wim Moons

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: CUPS / Ubuntu printing naar Windows XP Client
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/23, 21:37:50 »
Hallo Deslatos,

Is er op jouw printerprobleem nog een oplossing gekomen of heb je zelf iets gevonden? Ik heb nl het zelfde probleem eerst in Ubuntu 9.04 en ook in 9.10. Mijn printer is een HP psc 1315, maar verder zijn de symtomen hetzelfde.

Groeten, Wim

Offline ivo

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/23, 21:54:38 »
Ik heb de volgende situatie
Een windows XP desktop met daarop een HP F2200 all in one en een Ubuntu laptop met nog net niet de laatste versie, maar dat zou het verschil niet mogen maken..

Ik heb de printer op m'n laptop geinstalleerd, de printer print als je vanuit bijv een vista PC iets stuurt, maar als ik met m'n laptop een printopdr stuur komt de opdracht in de que terecht, gaat de printer "bezig met adrukken", hoor je de printer wat lawaai maken en houd het gewoon op.. Vlak voordat normaal het printpapier erin geslurpt wordt stopt het gewoon.. Iemand een idee hoe dit kan?

Dus de printer zit aan de XP machine, toevallig aan de USB poort?
En met "Ik heb de printer op m'n laptop geinstalleerd" bedoel je dat je hem hebt geconfigureerd onder System->Administration->Printing.

Als bovenstaande waar is volg je deze;

http://forum.ubuntu-nl.org/hardware-en-drivers/hp-printer-wilt-niet-printen-via-een-netwerk/

Rustig gaan lezen, het wordt spannend vanaf;
Antwoord #14, 2009/10/17, 19:52:45

Succes!
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline Wim Moons

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/23, 22:54:27 »
Hallo Ivo,

Geweldig, het antwoord #21, het afzetten van bidirectionele ondersteuning, heeft geholpen. Ik kan nu weliswaar niet meer de inktnivo's opvragen in xp, maar daar klopte toch al niet zo veel van.  :)

Groeten, Wim

Offline ivo

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/11/23, 22:58:49 »
Hallo Ivo,

Geweldig, het antwoord #21, het afzetten van bidirectionele ondersteuning, heeft geholpen. Ik kan nu weliswaar niet meer de inktnivo's opvragen in xp, maar daar klopte toch al niet zo veel van.  :)

Groeten, Wim

Goed, na de Nito_2 ben jij ook geholpen.
Nu de Deslatos nog.....
Maar dat zal hiermee ook wel gaan werken.

Enne, dat de inktniveaus niet kloppen zie je uiteindelijk op je afdruk, toch?
Zolang je afdruk goed is, zal het je toch een zorg zijn wat de software aangeeft???
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.