Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Openoffice PPT  (gelezen 1421 keer)

Offline jayel

• Lid
Openoffice PPT
« Gepost op: 2009/05/14, 09:53:51 »
Hallo,

Intussen al 2 portabels met succes opgezet met ubuntu 9.04.
Vraagje over openoffice.
op mijn zoon's portabel heb ik ingesteld dat evolutoin de mails van hotmail beheerd.
Nu als hij een mail krijgt met een powerpoint presentatie, dan kan je die openen met openoffice maar dan moet je de slideshow zelf beginnen.
Kan dit niet zoals in windows, als je die bijlage opent dat hij direkt die presentatie begint ?

mvg
John

Re: Openoffice PPT
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/14, 10:05:26 »
Gewoon op f10 drukken, kleine moeite?

Offline jayel

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/14, 10:36:41 »
Ok, das waar geen moeite.

Maar het was nog minder moeite als je vroeger een mail had met ppt je gewoon dubbelklikte en het ding begon af te spelen.

;)

mvg
John

Offline Duckie

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/14, 10:40:27 »
Er is een plugin voor te downloaden. Ik ben alleen even de naam kwijt maar als je op de site van openoffice.org zoekt moet je 'm wel tegenkomen.

« Reactie #4 Gepost op: 2009/05/14, 11:03:24 »
Vind je hier de oplossing? http://ubuntuforums.org/archive/index.php/t-677124.html
Ik denk dat dit wel iets is:
Open any Powerpoint (pps) file.
Go to Tools - Package Manager  /*eigen edit : dit is de extentie manager*/
Click on Get more extensions here
In the search box enter 'Auto starter'
Select Auto Starter for Presentation Documents.
Click on 'Get it'.
To automatically run a presentation, install that extension: Auto Starter for Presentation documents (http://extensions.services.openoffice.org/project/ImpressRunner).
Is het ook niet zo dat in W enkel pps (power point slide show) automatisch opende, en ppt bestanden ook gewoon met powerpoint?

Offline jayel

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2009/05/14, 11:08:01 »
Citaat
Is het ook niet zo dat in W enkel pps (power point slide show) automatisch opende, en ppt bestanden ook gewoon met powerpoint?
Inderdaad.

Ja, ik probeer je oplossing, ik laat nog iets weten, alvast bedankt voor de supersnelle hulp.

(Ik begin serieus fan te worden van ubuntu, ik zit meer op laptop van mijn zoon dan op mijn eigen Windws PC  =D)

mvg
John

« Reactie #6 Gepost op: 2009/05/14, 11:23:21 »
Citaat
(Ik begin serieus fan te worden van ubuntu, ik zit meer op laptop van mijn zoon dan op mijn eigen Windws PC  =D)
Dat is gemakkelijk op te lossen: Uby op je eigen PC installeren :D