Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Desktop problemen ubuntu 8.04LTS met Gnome  (gelezen 487 keer)

Offline Bitchkoemer

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Desktop problemen ubuntu 8.04LTS met Gnome
« Gepost op: 2009/05/14, 09:18:48 »
Hallo,

Lang geleden dat ik hier nog eens was, mijn Ubuntu machientje draaide dan ook als een zonnetje..... tot vandaag.

Nadat ik gelijktijdig enkele grote PDF bestanden (+ 30MB) aan het bekijken was werd het systeem verschrikkelijk traag.
Na een herstart heb ik nu volgende problemen (blijkbaar iets met de "Window Manager")

- de (6) "werkblad wissel vakjes" rechtsonder zijn verdwenen, ik kan dus niet meer naar een ander werkblad schakelen (enkel het vakje van werkblad 1 is er nog).

- als ik een toepassing start (bv terminal) komt deze uiterst linksboven te staan (over het bovenste paneel), is niet te verplaatsen of resizen en heeft rechtsboven ook geen "sluiten" icoontje.

- Als ik linksonder op het icoon "klik hier om alle vensters te sluiten en het werkblad te tonen" klik krijg ik de melding "Uw windowmanager ondersteund de werkblad tonen knop niet of u gebruikt geen windowmanager"

Iemand enig idee, zou het spijtig vinden de installatie opnieuw te moeten doen, ik had nu eindelijk eens een lekker stabiel systeempje ;-)

Groetjes,

Michel
Alle begin is moeilijk, maar met de hulp dat dit forum mij biedt, lukt het me uiteindelijk wel.

Offline xpired

• Lid
Re: Desktop problemen ubuntu 8.04LTS met Gnome
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/14, 11:06:49 »
Heb je toevallig een andere user waarmee je in kan loggen?
Misschien kan je dat eens proberen?

Offline Pjotr

• Lid
    • http://sites.google.com/site/computertip
Re: Desktop problemen ubuntu 8.04LTS met Gnome
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/14, 11:38:26 »
Misschien kun je het al oplossen door simpelweg je computer eens volledig te herstarten.