Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Qsopcast openen vanuit firefox  (gelezen 1691 keer)

Offline frankw123

• Lid
Qsopcast openen vanuit firefox
« Gepost op: 2009/05/13, 13:58:46 »
Goedenmiddag,

Ik heb qsopcast geinstalleerd en het werkt. Ik wil nu als ik een sop link aan klik op een webpagina vanuit firefox dat deze automatisch wordt geopend.
Als ik hem open dan krijg ik dit:
Firefox weet niet hoe het dit adres moet openen, omdat het protocol (sop) met geen enkel programma geassocieerd is.

Bij bewerken-voorkeuren-toepassingen in firefox kan ik geen protocol toevoegen. Wie weet hoe dit moet?

Groeten Frank

Offline Stijnen

• Lid
Re: Qsopcast openen vanuit firefox
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/13, 14:08:51 »
Volgens mij kan dit via de config van Firefox. In Firefox type je de volgende url in: about:config

Vervolgens maak je een nieuwe string aan (rechtmuisklik->new->string)

String name:
network.protocol-handler.app.sop

Value:
qsopcast
superstition, dogma, faith, spirituality, astrology? Thank god there is science!

Offline frankw123

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/13, 14:24:09 »
bedankt voor het snelle antwoorden, maar het werkt helaas nog steeds niet, het word nog niet herkend

Offline Stijnen

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/13, 14:26:31 »
Kan zijn dat ik verkeerde waardes opgeef, maar op die plek moet je naar mijn weten wel zijn. Ik heb ooit een soortgelijk probleem gehad, en via de config opgelost.

EDIT:
De waardes zouden moeten kloppen. Firefox bij editen config wel even herstarten.
« Laatst bewerkt op: 2009/05/13, 14:29:11 door Stijnen »
superstition, dogma, faith, spirituality, astrology? Thank god there is science!

Offline Stijnen

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/05/13, 14:43:57 »
Kun je bij de melding van FF niet browsen naar de applicatie? Wellicht als je dit eenmaal doet, dat de associatie van link en applicatie onthouden worden.

EDIT:
En anders de value van mijn eerste reactie veranderen van qsopcast naar /usr/local/bin/qsopcast

Mocht dit ook niet werken, dan weet ik het helaas ook niet meer...
« Laatst bewerkt op: 2009/05/13, 14:47:17 door Stijnen »

Offline frankw123

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2009/05/13, 16:42:48 »
Bij de foutmelding is het niet mogelijk om er heen te browsen, anders had ik dat wel gedaan. En herstarten wil ook niet. Zijn gewoon weer van die beperkingen van ubuntu waardoor je weer verplicht word tot window$.

In ieder geval bedankt voor het antwoorden.

gr frank