Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Poll

Open Computer Blad

Tof
Goed Initiatief
Kan beter
Slecht idee

Auteur Topic: Digitaal blad "Open Computer"  (gelezen 128002 keer)

Re: Digitaal blad "Open Computer"
« Reactie #525 Gepost op: 2009/09/29, 17:24:33 »
Dooitze, het zou een goed plan zijn om voor jezelf vragen te stellen als "waarop moet het tijdschrift zich richten", "hoe moet het ingedeeld worden", "wat zijn de communicatiemiddelen" enzovoorts. Beschrijf die duidelijk in een document en bespreek het tijdens een meeting. Je kunt zo met elkaar het tijdschrift vormgeven. Eerst de basis, dan pas de details, zoals de vormgeving.

Daar had ik het dus net over... ;)

« Reactie #526 Gepost op: 2009/09/29, 17:33:38 »
Dooitze, het zou een goed plan zijn om voor jezelf vragen te stellen als "waarop moet het tijdschrift zich richten", "hoe moet het ingedeeld worden", "wat zijn de communicatiemiddelen" enzovoorts. Beschrijf die duidelijk in een document en bespreek het tijdens een meeting. Je kunt zo met elkaar het tijdschrift vormgeven. Eerst de basis, dan pas de details, zoals de vormgeving.

Waarom is dit dan nog niet gebeurd, terwijl het al meerdere keren gezegd werd...

« Reactie #527 Gepost op: 2009/09/29, 17:56:11 »

Waarom is dit dan nog niet gebeurd, terwijl het al meerdere keren gezegd werd...

Weet ik niet

Offline lordnoid

• Lid
« Reactie #528 Gepost op: 2009/09/29, 20:43:19 »
Ik heb in samenwerking met Dooitze alles op een rijtje proberen te zetten om zo duidelijkheid te krijgen.
http://www.milanboers.nl/ocmag/
Hierin staan ook de deadlines en de personen die ervoor verantwoordelijk zijn! Lees dit dus!
Als iedereen zich aan deze planning en deadlines houdt zal het blad ruim op tijd af zijn voor een release op vrijdag 1 januari.
Ik hoop dat het hierdoor allemaal duidelijk is. Dit staat dus in principe zo vast. Als er opmerkingen of vragen zijn over de taakverdeling of deadlines zijn die natuurlijk altijd welkom en bespreekbaar.

« Reactie #529 Gepost op: 2009/09/29, 20:49:06 »
Als je reacties hebt kun je terecht op het kanaal #ocmag op:
  • Maandag t/m vrijdag om 17:00-18:00 en van 19:00-20:00
  • Zaterdag vanaf 16:00-18:00 en van 19:00-21:00/20:30

« Reactie #530 Gepost op: 2009/09/29, 20:51:46 »
Ik heb in samenwerking met Dooitze alles op een rijtje proberen te zetten om zo duidelijkheid te krijgen.
http://www.milanboers.nl/ocmag/
Hierin staan ook de deadlines en de personen die ervoor verantwoordelijk zijn! Lees dit dus!
Als iedereen zich aan deze planning en deadlines houdt zal het blad ruim op tijd af zijn voor een release op vrijdag 1 januari.
Ik hoop dat het hierdoor allemaal duidelijk is. Dit staat dus in principe zo vast. Als er opmerkingen of vragen zijn over de taakverdeling of deadlines zijn die natuurlijk altijd welkom en bespreekbaar.

Zo, dat is nu eens duidelijk. Dat zie ik zitten :D

Nog een paar dingen van mijnentwege; geen opmerkingen.
Ik zou het zien zitten om een reeks over HTML & CSS te maken.
Ook het rubriekje nieuws wil ik op mij nemen.
De columns werk ik aan...

Nog een vraagje: de artikelen voor nieuws en columns die ik schrijf zou ik ook op mijn blog willen publiceren. Het zou jammer zijn om dubbel werk te doen, niet :) Hierbij zou ik uiteraard een link naar het magazine plaatsen.

grtjes Lennert

« Reactie #531 Gepost op: 2009/09/29, 20:54:33 »

Een soort van cursus?

Citaat
Bedoel je redacteur?

Citaat
Nog een vraagje: de artikelen voor nieuws en columns die ik schrijf zou ik ook op mijn blog willen publiceren. Het zou jammer zijn om dubbel werk te doen, niet :) Hierbij zou ik uiteraard een link naar het magazine plaatsen

Waarom niet?

« Reactie #532 Gepost op: 2009/09/29, 20:56:11 »

Een soort van cursus?

Ja

Citaat
Bedoel je redacteur?

Ik bedoel dit: Auteur(s) Nieuws     Schrijven nieuwsberichten (rubriek Nieuws)     ???

Citaat
Nog een vraagje: de artikelen voor nieuws en columns die ik schrijf zou ik ook op mijn blog willen publiceren. Het zou jammer zijn om dubbel werk te doen, niet :) Hierbij zou ik uiteraard een link naar het magazine plaatsen

Waarom niet?

thx

« Reactie #533 Gepost op: 2009/09/29, 20:58:07 »

Een soort van cursus?

Ja

Citaat
Bedoel je redacteur?

Ik bedoel dit: Auteur(s) Nieuws     Schrijven nieuwsberichten (rubriek Nieuws)     ???

Citaat

Waarom niet?

thx

okay

Offline lordnoid

• Lid
« Reactie #534 Gepost op: 2009/09/29, 21:00:16 »
Volgens de licentie mag je gewoon de pagina's uit het blad kopieren en op je blog zetten als je de naam Open Comptuer Magazine er maar bij zet.

« Reactie #535 Gepost op: 2009/09/29, 21:05:34 »
Volgens de licentie mag je gewoon de pagina's uit het blad kopieren en op je blog zetten als je de naam Open Comptuer Magazine er maar bij zet.

idd

We zouden als open source bald moeilijk kunnen zeggen dat we er onder zetten "All Rights Reversed"

Offline Joshua822

• Lid
« Reactie #536 Gepost op: 2009/09/29, 21:35:41 »
Wacht even... als we het toch voor niets en zonder copyright vrijgeven, waarom verplichten we ze dan om ons te vernoemen? Als ze gewoon niet claimen dat zij het ook daadwerkelijk geschreven hebben maakt het voor mij als artikelschrijver niets uit.

Offline lordnoid

• Lid
« Reactie #537 Gepost op: 2009/09/29, 21:38:56 »
Wacht even... als we het toch voor niets en zonder copyright vrijgeven, waarom verplichten we ze dan om ons te vernoemen? Als ze gewoon niet claimen dat zij het ook daadwerkelijk geschreven hebben maakt het voor mij als artikelschrijver niets uit.
De Creative Commons licentie vereist naamsvermelding, en dat lijkt me heel redelijk. Deze licentie zit op alle artikelen dus het is niet volledig rechtenvrij.

Offline reekje

• Lid
    • http://www.reekje.nl
« Reactie #538 Gepost op: 2009/09/29, 22:26:09 »

Citaat

Je zou er een creatief commons licentie aan kunnen hangen
dat ben ik ook van plan met mijn illustraties

Hoe en waar vind ik de artikelen die af zijn?
zodat ik die kan lezen om er een illustratie aan te hangen?

groetjes reekje

Offline lordnoid

• Lid
« Reactie #539 Gepost op: 2009/09/29, 22:29:13 »

Citaat

Je zou er een creatief commons licentie aan kunnen hangen
dat ben ik ook van plan met mijn illustraties

Hoe en waar vind ik de artikelen die af zijn?
zodat ik die kan lezen om er een illustratie aan te hangen?

groetjes reekje
Zoals op de site te zien is bij de deadlines zullen de voorlopige artikelen op 2 nov (hardware/software/columns) en 9 november (nieuws/hulp) uiterlijk moeten worden ingeleverd bij de hoofdredacteur (Dooitze) die ze vervolgens weer doorstuurt naar de illustrator (jij),
Dan heb je tot 23 november (3 weken voor hardware/software/columns en 2 weken voor nieuws/hulp) om de illustraties te maken.
Lukt dat denk je?

Offline reekje

• Lid
« Reactie #540 Gepost op: 2009/09/29, 22:47:29 »
Hummm Ik ga het proberen

Het worden in elk geval kleine lijn tekeningen
of tekeningen opgebouwd uit basis formen gemaakt in het teken programma van openoffiche .org, maar dat doe ik als ik niet op lijn tekeningen kom of het wordt een combinatie ik maak er wel wat dan kan die kiezen
Bij hardware teken in een computerkast en een openmoko telefoon denk ik
de de colum weet ik niets daar kan je het beste de pasfoto of de avacter van de col;uist zetten
bij software kan ik cdtjes php/ html code i 1nen 0len neerzeten of een parodi op het log van die software

voor nieuws en help komt er een illustratie die elke keer weer wordt gebruikt
die laatste twee kan ik alvast over denken

In welk formaat moet ik ze inleveren???
png jpg bmp ?
300dpi?
lengte brete (verhouding)  ed?

en ik zal mrGee vragen of die me wil helpen een lounschpad account aan te maken voor het blad en de pagina van het blad op lounschpad te vinden.
of is die er nog niet, kan daar een link naar komen?

groetjes van reekje

Offline lordnoid

• Lid
« Reactie #541 Gepost op: 2009/09/29, 22:49:46 »
Formaat enzo mag je wat mij betreft zelf weten, maar als ze te klein zijn kunnen ze er ook alleen maar klein op. Dus groter is altijd beter. PNG lijkt me handigst, omdat het lossless is.

Offline reekje

• Lid
« Reactie #542 Gepost op: 2009/09/29, 23:01:50 »
ok

groetjes reekje

« Reactie #543 Gepost op: 2009/09/30, 19:12:03 »
Lordnoid,
Noteer jij ook even de creative commons license er bij?

Offline dvdmeer

• Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
« Reactie #544 Gepost op: 2009/09/30, 19:48:08 »
1> Waarom op weer een nieuwe webstek, en niet op 1 van de 2 andere?

2> Hoe komt het dat mijn naam bij Wine staat (staat ook zo op de googlesite)? Kan mij niet herinneren dat ik mij daarvoor heb opgegeven, en is ook niet in de logs terug te vinden.

Offline lordnoid

• Lid
« Reactie #545 Gepost op: 2009/09/30, 19:54:19 »
1> Waarom op weer een nieuwe webstek, en niet op 1 van de 2 andere?
Ik zal dit maar beantwoorden omdat het een idee van mij was. De wiki en de website zijn door iedereen aanpasbaar en ik denk dat dat een fout was omdat het dan ten eerste telkens verandert wat onduidelijkheid oplevert en ten tweede geen duidelijke structuur meer krijgt (er komt info bij en bij, maar het wordt nooit duidelijk). Nu is het een stuk duidelijker (al zeg ik het zelf) en als het vaststaat, dan staat het ook vast en verandert het niet zomaar weer.
Citaat
2> Hoe komt het dat mijn naam bij Wine staat (staat ook zo op de googlesite)? Kan mij niet herinneren dat ik mij daarvoor heb opgegeven, en is ook niet in de logs terug te vinden.
Artikel is weg.

Offline dvdmeer

• Lid
« Reactie #546 Gepost op: 2009/09/30, 20:04:45 »
Duidelijk.

« Reactie #547 Gepost op: 2009/10/03, 13:31:22 »
Vanavond is er Meeting om 20:00
19:00 open 20:00 beginnen.

Wanneer je agendapunten wilt toevoegen stuur je een mailtje naar:
dooitzedejong[AT]gmail[DOT]com

Offline dvdmeer

• Lid
« Reactie #548 Gepost op: 2009/10/03, 14:36:51 »
Ik merk nu op dat het icoon van het topic is gewijzigd :P

Mensen, veel plezier op de meeting. Ik zal de logs naderhand teruglezen.
Ga ik lekker genieten in de kuip

« Reactie #549 Gepost op: 2009/10/03, 15:20:57 »
Ik merk nu op dat het icoon van het topic is gewijzigd :P

idd...
Het is geen idee meer, maar het heeft prioriteit nodig!