Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Jaunty, nautilus in root mode start op en verkeerde resolutie.  (gelezen 1293 keer)

Eindelijk is de upgrade naar jaunty gelukt, ik krijg nu wel de werkbalk te zien.
Als ik ingeogd ben met naam en wachtwoord, start nautilus in de root mode op, moet nog wel mijn wachtwoord ingeven. Ik kan het schermpje wel gewoon weg klikken. Ik heb al bij sessies gekeken, daar staat niets bij. Hoe en waar kan ik dit verwijderen.
Na het inloggen wordt er opgestart met een verkeerde resolutie, ook is de werkbalk licht bruin in plaats van doorzichtig lichtblauw. Als ik een of twee keer op Uiterlijk klik, krijg ik wel de goede resolutie. Heeft dit met het eerste probleem te maken of moet ik het ergens in een config file aanpassen?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Jaunty, nautilus in root mode start op en verkeerde resolutie.
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/19, 14:51:48 »
Inmiddels terug naar 8.10 i.v.m. mijn tv kaart. Nu heb ik alleen het probleem nog dat na het opstarten, eerst gnome start met vreemd beeld,balken en iconen. Zie plaatje. Na een of twee keer uiterlijk aanklikken krijg ik de instellingen zoals ik dat heb ingesteld, een nawee van 9.04? Weet iemand waar ik dat kan corrigeren?
[img=http://img18.imageshack.us/img18/2386/schermafdruk56.th.png]http://

En zo ziet het eruit zoals ik het ingesteld heb

[img=http://img407.imageshack.us/img407/6452/schermafdruk42vs7.th.png]

« Laatst bewerkt op: 2009/05/19, 14:55:15 door Gijsbert »

« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/19, 18:16:31 »
Op het eerste plaatje zie je bruine balken boven en onder. De iconen lijken wel afkomstig van KDE.Ook de resolutie staat verkeerd 1280x960. Op het tweede plaatje staat alles zoals ik ingesteld heb. Doorzichtige balk boven, geen balk onder. De icoontjes zijn van het Gnome Human thema. De resolutie staat op  1024x 768, oude man hé, dan krijg je dat. ;)
Het eerste plaatje heb ik dus na het inloggen, het tweede plaatje als ik 1 soms 2 keer op uiterlijk klik. Niet goed dus. Als je het verschil niet ziet, ga ik ernstig twijfelen aan de capaciteiten van je opticien. :evil:

« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/20, 00:10:09 »
Valt me tegen van zo'n expert op computer gebied.  :rolleyes:
Ik kan niet de exacte maat raden maar wel bij benadering. Ik voeg het plaatje bij van de pictogrammen zoals het hoort te zijn.

De resolutie dat moet je toch wel weten nu waar je dat kan veranderen? Is zo vaak aan de orde geweest.
Nee dat weet ik niet. :rolleyes:

« Reactie #4 Gepost op: 2009/05/20, 10:55:09 »
Femke98, ik dacht dat je mij wel beter kende dan vandaag.  :rolleyes:
Het eigennaardige is dat ik na het inloggen zowel de iconen, balken etc., als de resolutie anders is, zoals op het 1e plaatje te zien is en dat na het 1x of 2x aanklikken van Uiterlijk in het menu Systeem>Voorkeuren>Uiterlijk, alles weer is zoals ik het heb ingesteld, inclusief de resolutie. Dus ik wijzig niets op een van de tabbladen van het Uiterlijk. Volgens mij duid dit eerder op een probleem in een configuratie file, maar welke ???