Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: nVidia driver  (gelezen 1431 keer)

Offline Hij

• Lid
nVidia driver
« Gepost op: 2006/10/11, 23:50:21 »
Ik heb al twee keer geprobeerd om de driver voor de nVidia kaart te installeren, en twee keer mislukt. X kon niet meer worden opgestart en ik wist niet meer hoe terug te gaan. Dus twee nieuwe installatie's gedaan.
Nu wil ik het toch nog een keer proberen (met andere driver), maar kan iemand mij vertellen welke handelingen ik moet doen om het naderhand te verwijderen, mocht het niet lukken.

scanpci:
Fatal Error:
xf86EnableIOPorts: failed to set IOPL for I/O (Operation not permitted)

lspci:
0000:01:00.0 VGA compatible controller: nVidia Corporation NV15 [GeForce2 GTS/Pr o] (rev a4)

Ik wil het op de volgende manier gaan doen:
BinaryDriverHowto/Nvidia
En dan met de volgende driver: nvidia-glx-legacy (eerst met nvidia-glx geprobeerd). Volgens mij moet die werken met nvidia-glx, omdat mijn video kaart niet op de lijst staat: Lijst

Als het nu toch mis gaat en X start niet op, wat kan ik dan via de tekst omgeving intoetsen om de driver ervan af te halen?

nVidia driver
« Reactie #1 Gepost op: 2006/10/12, 00:14:13 »
Citaat van: Hij
Ik heb al twee keer geprobeerd om de driver voor de nVidia kaart te installeren, en twee keer mislukt. X kon niet meer worden opgestart en ik wist niet meer hoe terug te gaan. Dus twee nieuwe installatie's gedaan.
Nu wil ik het toch nog een keer proberen (met andere driver), maar kan iemand mij vertellen welke handelingen ik moet doen om het naderhand te verwijderen, mocht het niet lukken.

scanpci:
Fatal Error:
xf86EnableIOPorts: failed to set IOPL for I/O (Operation not permitted)

lspci:
0000:01:00.0 VGA compatible controller: nVidia Corporation NV15 [GeForce2 GTS/Pr o] (rev a4)

Ik wil het op de volgende manier gaan doen:
BinaryDriverHowto/Nvidia
En dan met de volgende driver: nvidia-glx-legacy (eerst met nvidia-glx geprobeerd). Volgens mij moet die werken met nvidia-glx, omdat mijn video kaart niet op de lijst staat: Lijst

Als het nu toch mis gaat en X start niet op, wat kan ik dan via de tekst omgeving intoetsen om de driver ervan af te halen?
welke driver heb je geinstalleerd ?

nVidia driver
« Reactie #2 Gepost op: 2006/10/12, 00:16:09 »
kijk hier eens denk da tje verkeerde drive rheb geinstalleerd

Citaat
Below are the legacy GPUs that are no longer supported in the unified driver. These GPUs will continue to be maintained through the special legacy NVIDIA GPU driver releases.
NVIDIA chip name    Device PCI ID
RIVA TNT    0x0020
RIVA TNT2/TNT2 Pro    0x0028
RIVA TNT2 Ultra    0x0029
Vanta/Vanta LT    0x002C
RIVA TNT2 Model 64/Model 64 Pro    0x002D
Aladdin TNT2    0x00A0
GeForce 256    0x0100
GeForce DDR    0x0101
Quadro    0x0103
GeForce2 GTS/GeForce2 Pro    0x0150
GeForce2 Ti    0x0151
GeForce2 Ultra    0x0152
Quadro2 Pro    0x0153

Offline Tico

• Lid
nVidia driver
« Reactie #3 Gepost op: 2006/10/12, 08:05:23 »
Inderdaad voor de GeForce2 GTS de Legacy driver gebruiken

Offline Hij

• Lid
nVidia driver
« Reactie #4 Gepost op: 2006/10/12, 10:24:10 »
Thanks, het was idd de Legacy driver. (Voor niks zoveel zorgen gemaakt.)