Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST, niet door dit forum] Hoe evolution installeren  (gelezen 2299 keer)

Offline gagie

• Lid
[OPGELOST, niet door dit forum] Hoe evolution installeren
« Gepost op: 2009/05/08, 11:11:49 »
Ik ben nogal een stuntel en nieuw op het UBUNTU front :-[

Nu heb ik een nieuwere evolution 2.26 versie gedownload en uitgepakt maar ik het lukt me niet om deze ook te installeren.
Ik denk dat ik te vast zit in de WINDOWS werkwijze, maar het dubbelklikken op een INSTALL bestand werkt niet.

Wie kan me vertellen hoe ik dit moet doen ?

Alvast bedankt.
« Laatst bewerkt op: 2009/05/12, 22:27:17 door gagie »

Re: Hoe evolution installeren
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/08, 11:17:12 »
Inderdaad,

en het is versie 2.26.1 die er al inzit.
Als er nog updates van evolution komen, dan komen deze gewoon mee met de updates.

Ook welkom trouwens

Offline Tom

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/08, 11:23:22 »
Het gaat mij niks aan , maar waarom wilt U een nieuwere versie van Evolution ?.
Als de standaard geinstalleerde niet goed werkt kunt U beter daar bij Software en Configuratie een topic daar voor maken.
Het beste is toch die Evolution te gebruiken die voor Uw uitgave gemaakt is.
Dit is geen kritiek hoor.
Toen ik begon met Feisty was ik ook zo ... altijd het nieuwste willen hebben. XD
Ben er snel van af gegaan. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Stijnen

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/08, 11:25:58 »
Zit er inderdaad al standaard in. Ik weet niet hoe nieuw je bent met Ubuntu, maar er zit ook een Packet Manager in Ubuntu (Synaptic). Hiermee kun je eenvoudig de meeste software installeren.
superstition, dogma, faith, spirituality, astrology? Thank god there is science!

Zeester

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2009/05/08, 11:40:38 »
Toen ik begon met Feisty was ik ook zo ... altijd het nieuwste willen hebben. XD
Nieuwste van het nieuwste is niets mis mee hoor, als het maar stable releases zijn ipv alpha/beta. Ik heb zelf ubuntu-backport openstaan omdat ik ook de updates van de applications zelf wil hebben en niet alleen van Ubuntu zelf.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2009/05/08, 11:54:33 »
Nieuwste van het nieuwste is niets mis mee hoor, als het maar stable releases zijn ipv alpha/beta. Ik heb zelf ubuntu-backport openstaan omdat ik ook de updates van de applications zelf wil hebben en niet alleen van Ubuntu zelf.
Met respect U doet maar.
Backports = niet ondersteunde etc. =D
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Zeester

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 2009/05/08, 12:06:04 »
Met respect U doet maar.
Backports = niet ondersteunde etc. =D
Dat klopt, niet door Ubuntu, maar goed ik wil graag alle updates hebben van de applicaties en niet alleen de updates die ubuntu support ;-)

Offline Tom

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2009/05/08, 12:21:56 »
Waarom zou je altijd het nieuwste van het nieuwste willen als een iets oudere versie net zo goed werkt?
Dat viel mij ook al op in de W. tijd. Mensen moesten altijd de nieuwste versie van iets, want ja...........anders waren ze niet bij de tijd. Flauwekul natuurlijk.

Maar goed, dat is toch het probleem niet van deze vragensteller. Die vroeg alleen maar iets over hoe Evolution te installeren.

Klopt als een bus , daarvoor kan men een topic openen in Offtopic !.
Dus wachten we op een antwoord van de Vragensteller.

Offline gagie

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2009/05/08, 19:54:15 »
Bedankt voor alle snelle reacties.
Ik heb op dit moment al een ander topic lopen over evolution omdat het met niet meer lukt om mail te verzenden. Wel ontvangen.
Op de laptop staat evolution 2.22
Ik wil dus niet perse iets nieuws maar ik heb al van alles geprobeerd om mijn uitgaande mail weer te fixen en dat lukt niet, dus dacht ik, kom ik installeer er een nieuwere versie overheen.

Dus... tips ?

Op mijn andere topic krijg ik geen reacties meer.

« Reactie #9 Gepost op: 2009/05/08, 20:47:53 »
Ik denk bij een probleem van email versturen eerder aan verkeerde instellingen dan aan software die niet goed werkt. Heb je alle instellingen nog eens goed nagelopen?

Offline gagie

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2009/05/10, 21:12:43 »
Yep, wel 10 keer of zo.

Offline Bert2

• Lid
Re: [OPGELOST, niet door dit forum] Hoe evolution installeren
« Reactie #11 Gepost op: 2009/05/13, 10:55:47 »
Wat voor foutmelding krijg je dan bij verzenden van je mail?
Gebruik je wel de juiste smtp server? Wat zegt je provider over je probleem? :rolleyes:

Re: [OPGELOST, niet door dit forum] Hoe evolution installeren
« Reactie #12 Gepost op: 2009/05/13, 12:29:09 »
Zou je misschien de oplossing hier kunnen posten? Dan kunnen we een ander die zich met eenzelfde probleem aanmeldt misschien beter helpen.