Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vervanger voor Silverlight ? (Live uitzendingen Darts)  (gelezen 4683 keer)

Offline Asperger

  • Lid
Vervanger voor Silverlight ? (Live uitzendingen Darts)
« Gepost op: 2009/05/08, 11:06:03 »
Hoi luitjes,

Op www.dartsinmotion.nl en www.sbssport.nl wordt tegenwoordig Silverlight gevraagd om live uitzendingen te bekijken van het darten.
Weet iemand welke vervangers gebruikt kunnen worden?
Heb wel een naam gehoord eergisteren maar die weet ik niet meer...
De herhalingen op sbssport.nl kan ik wel kijken.
Ik gebruik Jaubty en Hardy.
« Laatst bewerkt op: 2009/05/08, 11:07:56 door Martie Schellekens »

Offline Tom

  • Lid
Re: Vervanger voor Silverlight ? (Live uitzendingen Darts)
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/08, 11:07:38 »
Hoi luitjes,

Op www.dartsinmotion.nl en www.sbssport.nl wordt tegenwoordig Silverlight gevraagd om live uitzendingen te bekijken van het darten.
Weet iemand welke vervangers gebruikt kunnen worden?
Heb wel een naam gehoord eergisteren maar die weet ik niet meer...
De herhalingen op sbssport.nl kan ik wel kijken.

Zie Moonlight. :)
http://sites.google.com/site/hardy804lts/multimedia---w32-codecs---libdvdcss2---nonfree-codecs
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Asperger

  • Lid
Re: Vervanger voor Silverlight ? (Live uitzendingen Darts)
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/08, 11:09:00 »
Dank je!
Dat was ook diegene van eergisteren!
Ik ga het proberen.

Offline jp

  • Lid
Re: Vervanger voor Silverlight ? (Live uitzendingen Darts)
« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/08, 11:09:26 »
Microsoft Silverlight is een cross-over browserplugin van Microsoft die het mogelijk maakt animaties, audio en video weer te geven in een webbrowser. Met cross-over bedoelt men dat de plugin draait op verschillende browsers van verschillende besturingssystemen, voornamelijk op Windows en Mac OS.

Een Linux-implementatie van Silverlight is ook beschikbaar. Deze ondersteuning wordt verzorgd door een vrij softwareproject genaamd Moonlight.

bron Wikipedia.

JP

Re: Vervanger voor Silverlight ? (Live uitzendingen Darts)
« Reactie #4 Gepost op: 2009/05/08, 11:16:07 »
Toen ik laatst (op de nos-site dacht ik) op het icoontje van silverlight klikte, werd ik automatisch doorverwezen naar de site van Moonlight. Ideaal is dat toch?  =D
Op de chat te vinden als debiantux

Offline lizardman

  • Lid
Re: Vervanger voor Silverlight ? (Live uitzendingen Darts)
« Reactie #5 Gepost op: 2009/05/08, 11:18:03 »
Toen ik laatst (op de nos-site dacht ik) op het icoontje van silverlight klikte, werd ik automatisch doorverwezen naar de site van Moonlight. Ideaal is dat toch?  =D

Yep. Zo word je ongemerkt het domein van Microsoft binnengeloodst, moet je hun voorwaarden accepteren en ondersteun je hun onderdrukkingsstrategie..... Ideaal inderdaad, maar je kunt je afvragen voor wie precies??
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Re: Vervanger voor Silverlight ? (Live uitzendingen Darts)
« Reactie #6 Gepost op: 2009/05/08, 11:26:52 »
Toen ik laatst (op de nos-site dacht ik) op het icoontje van silverlight klikte, werd ik automatisch doorverwezen naar de site van Moonlight. Ideaal is dat toch?  =D

Yep. Zo word je ongemerkt het domein van Microsoft binnengeloodst, moet je hun voorwaarden accepteren en ondersteun je hun onderdrukkingsstrategie..... Ideaal inderdaad, maar je kunt je afvragen voor wie precies??

Of ik de streaming zie via de Win-mediaplayer-stream, of via moonlight, beiden zijn dan even slecht. Tuurlijk, ik stuur elke site die alles alleen in die standaarden aan biedt wel een mailtje, maar ik krijg maar weinig reacties terug. En ik wil wel die filmpjes zien natuurlijk :)

edit: ik stuur natuurlijk de beheerder van die site een mailtje, niet de site zelf :P
Op de chat te vinden als debiantux

Offline lizardman

  • Lid
Re: Vervanger voor Silverlight ? (Live uitzendingen Darts)
« Reactie #7 Gepost op: 2009/05/08, 11:38:50 »
Silverlight is alleen nog een graadje erger dan de Win-mediaplayer streams omdat het DRM ondersteunt en om de codecs te kunnen installeren moet je accoord gaan met de voorwaarden die ze stellen....
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Re: Vervanger voor Silverlight ? (Live uitzendingen Darts)
« Reactie #8 Gepost op: 2009/05/08, 11:46:54 »
Zodra er een alternatief komt, gebruik ik dat natuurlijk :)
Op de chat te vinden als debiantux

Re: Vervanger voor Silverlight ? (Live uitzendingen Darts)
« Reactie #9 Gepost op: 2009/05/08, 11:48:41 »
moonlight staat gewoon in synaptic .... toch ?!?
You gotta be hungry !

Offline lizardman

  • Lid
Re: Vervanger voor Silverlight ? (Live uitzendingen Darts)
« Reactie #10 Gepost op: 2009/05/08, 11:59:02 »
Moonlight is een project dat geleid wordt door Novell/Microsoft... die twee hebben wat samen...
Moonlight is open source, maar de codecs/DRM die je erbij nodig hebt niet.
http://www.microsoft.com/interop/msnovellcollab/moonlight_definitions.aspx
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)