Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (Opgelost) Update probleem Open Office  (gelezen 1158 keer)

(Opgelost) Update probleem Open Office
« Gepost op: 2009/05/07, 02:57:03 »
Aan de hand van deze site: http://sites.google.com/site/hardy804lts/-o  heb ik Open Office binnengehaald. Dat is versie 3.0 en niet de versie 2.4 die standaard in Jaunty en in Hardy zit. Echter bij updaten geeft dit een probleem. Dat lukt namelijk niet. Het pakket kan niet geupdated worden en in Synaptics is in de blauwe vierkantjes van de Open Office pakketten in de rechter bovenhoek een geel sterretje zichtbaar. Ik heb dus een probleem, maar belangrijker is: hoe los ik dat op?
« Laatst bewerkt op: 2009/05/07, 04:21:05 door HermanDegenhart »

Re: Update probleem Open Office
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/07, 04:20:38 »
Opgelost. De oplossing bleek vrij simpel. Ik opende Synaptics, klikte links boven op herladen en daarna op systeem bijwerken, waarna ik een heel programma aangeboden kreeg. Ik klikte op toepassen en de computer ging aan het werk. Open Office met alles wat daar bij hoort werd helemaal omgebouwd, maar het bleef versie 3.0. Toen ik het daarvoor via Update-Manager probeerde, moest er eerst een gedeeltelijke upgrade uitgevoerd worden. Dat lukte niet. Via Synaptics lukte het wel. Hoe dat kan, laat ik aan de ware Ubuntu geleerden over. Dat ben ik namelijk niet.
Voor wie dit ook overkomt, vergeet niet na afloop de computer via terminal/sudo apt-get autoremove te reinigen. Bij mij werd er maar liefst 72MB overtollige troep uitgegooid. Dat lijkt me de moeite waard.

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/07, 10:13:57 »
Opgelost. De oplossing bleek vrij simpel. Ik opende Synaptics, klikte links boven op herladen en daarna op systeem bijwerken, waarna ik een heel programma aangeboden kreeg. Ik klikte op toepassen en de computer ging aan het werk. Open Office met alles wat daar bij hoort werd helemaal omgebouwd, maar het bleef versie 3.0. Toen ik het daarvoor via Update-Manager probeerde, moest er eerst een gedeeltelijke upgrade uitgevoerd worden. Dat lukte niet. Via Synaptics lukte het wel. Hoe dat kan, laat ik aan de ware Ubuntu geleerden over. Dat ben ik namelijk niet.
Voor wie dit ook overkomt, vergeet niet na afloop de computer via terminal/sudo apt-get autoremove te reinigen. Bij mij werd er maar liefst 72MB overtollige troep uitgegooid. Dat lijkt me de moeite waard.

ik heb het zo ook opgelost, via synaptic pakketbeheer. bedankt voor de tip!

Re: (Opgelost) Update probleem Open Office
« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/07, 11:29:35 »
We zijn er toch om elkaar te helpen? In ieder geval graag gedaan

Offline Tom

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/05/07, 11:41:42 »
Dat > drukken op herladen in Synaptic < stond er ook bij geschreven Geachte Heer Degenhart.
Maar ik heb nu dat extra groot en vetgedrukt gemaakt.
Groeten Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #5 Gepost op: 2009/05/07, 12:11:18 »
Het probleem van vanochtend was niet de installatie van Open Office 3.0 maar de verwerking van de updates die vanmorgen werden aangeboden. Dat ging niet via Update-manager maar wel via Synaptics

Offline Tom

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2009/05/07, 12:23:02 »
Het probleem van vanochtend was niet de installatie van Open Office 3.0 maar de verwerking van de updates die vanmorgen werden aangeboden. Dat ging niet via Update-manager maar wel via Synaptics
Alles oke Heer Degenhart comunicatie foutje van mijn kant.
Groet Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #7 Gepost op: 2009/05/07, 12:51:39 »
Ik zei toch dat we er zijn om elkaar te helpen. Hier verder alles Oké. Bedankt.

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2009/05/07, 13:10:42 »
Ja mensen, ik dacht echt even waarom blijven die updates staan in updatebeheer, tja en toen las ik bovenstaande oplossing...:)