Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost]amarok neemt al het geluid over  (gelezen 429 keer)

skatefreak

• Gast
[opgelost]amarok neemt al het geluid over
« Gepost op: 2009/05/06, 21:39:30 »
Hallo

Ik heb een ubuntu probleem. Als ik amarok start en geen ander programma gebruikt op dat moment geluid, dan Amarok als het ware al het geluid over. Ik hoor dan alleen nog maar het geluid wat Amarok produceerd. Als ik dan in systeem -> voorkeuren -> Volumeregeling het headphone kanaal vol open zet hoor ik de rest van de programma's die geluid produceerd nog heel zacht op de achtergrond. Hetzelfde geld andersom. Als bijvoorbeeld VLC geluid maakt en ik start amarok, dan hoor ik vlc en alle andere programma's die geluid maken goed, maar amarok hoor ik over dat headphone kanaal, heel slecht. Ik kan me dit probleem ook herrinneren toen ik ubuntu 8.04 en 8.10 ooit heb gebruikt. Of ik het toen opgelost heb weet ik niet meer. Bij een poging van het oplossen van dit probleem staat me iets bij van de term "sound bubble" of "geluids bel". Misschien heeft iemand daar wat aan.
Ik gebruik ubuntu 9.04 met amarok 2. De phonon-xine backend (gstreamer backend is verwijderd). De libxine1-ffmpeg staat er ook op.

edit:
Het probleem is inmiddels opgelost. De oplossing:
Maar in de .config map in je home-directory de map kde.org aan en zet in die map het volgende bestand: http://www.fileupyours.com/files/77985/libphonon.conf. Hierna heb ik mijn pc gereboot, maar het opnieuw opstarten van Amarok zou voldoende moeten zijn. Nu lijkt het allemaal naar behoren te werken.
« Laatst bewerkt op: 2009/05/06, 21:49:56 door skatefreak »