Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: User met beperkte mogelijkheden in Ubuntu 9.04  (gelezen 908 keer)

Offline force317

• Lid
User met beperkte mogelijkheden in Ubuntu 9.04
« Gepost op: 2009/05/06, 21:26:29 »
Je kan verschillende typen users aanmaken in Ubuntu.

Maar ik zou de settings nog wat willen verfijnen. Het gaat nl. om enkele pc's die ik zou willen configureren in ubuntu in een bibliotheek : het betreft pc's voor de bibliotheekbezoekers.

Is het mogelijk om bvb. de instellingen van een beperkte user nog meer te verfijnen ?

1°/ Bij afsluiten van de ubuntu pc worden alle surfsporen gewist, de gedownloade files verwijderd, enz. Als je dus opnieuw met deze user opstart krijg je opnieuw een clean install, alsof deze user voor de eerste keer wordt opgestart. Kan je dit ergens instellen ?

2°/ Bij een user met beperkte mogelijkheden zijn de toegangen waar hij niet inmag nog steeds zichtbaar in de gnome menustruktuur. Hij kan er natuurlijk niet in, want hij heeft het paswoord niet. Kun je de instellingen zodanig aanpassen dat alleen die menupunten zichtbaar zijn voor deze user waar hij effektief inwil?
Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.

Offline track

• Lid
Re: User met beperkte mogelijkheden in Ubuntu 9.04
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/06, 21:36:12 »
Hoi,

er zijn onlangs nog verschillende draden in die trant hier geweest.  Zoek je even met het trefwoord "kiosk mode" op het forum ?

Vriendelijke groet,

track

Offline force317

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/07, 13:23:16 »
Bedankt voor de tip.
Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.

« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/07, 13:25:57 »
Automatisch inloggen naar de gastaccount? Die account wordt geleegd bij uitloggen. Systeembeheerprogramma's zijn verborgen in de menu's.

Ik zou trouwens nog wel ctrl+alt+backspace en console switching uiitzetten.

Offline force317

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/05/08, 02:35:26 »
Dus met de gastaccount benader je al direkt wat  ik wil bereiken ?