Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kan geen install file maken  (gelezen 684 keer)

Kan geen install file maken
« Gepost op: 2009/05/06, 21:18:09 »
Hoi,

Ik wou graag een install file maken van een paar bestanden, het gaat om bestanden voor de atlantis plugin voor compiz-fusion.
Ik heb de tar.gz uitgepakt, ik cd' naar die map, ik doe 'make' en krijg een error dat ik compiz niet heb. ("sudo make" maakt geen verschil)
Deze error komt er uberhaupt op terwijl ik met mijn cube aan het rond draaien ben bij wijze van spreken, ik heb dus wel heel zeker compiz geinstaleerd staan..

Ziehier:

carharttguy@carharttguy-laptop:~$ cd /home/carharttguy/Bureaublad/atlantis
carharttguy@carharttguy-laptop:~/Bureaublad/atlantis$ make
Makefile:48: *** [ERROR] Compiz not installed.  Gestopt.
carharttguy@carharttguy-laptop:~/Bureaublad/atlantis$
« Laatst bewerkt op: 2009/05/06, 21:32:23 door Carharttguy »

Offline track

• Lid
Re: Kan geen install file maken
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/06, 21:32:13 »
Hoi Carharttguy,

je probeert hier iets het pakketbeheer voorbij te installeeren.  Dat is altijd een risico tenzij je weet precies wat je doet.
Bovendien zie ik op jouw link vooral een hendleiding wat je moet installeren en in welke volgorde.

Heb je überhaupt al gekeken wat ervan in synaptic beschikbaar is ? Dat moet in ieder geval de eerste stap zijn,
en mits er iets daar niet beschikbaar is moet je heel goed kijken wat  je doet en hoe je het doet.

Anders kun je het gehele systeem meedogenloos zo in de soep sturen !
En een fout geconfigureerd "make" is volgens mij mde het gevaarlijkst.

Mijn advies: ga de handleiding nog een keer stap-voor-stap na en kijk grondig of je de benodigdheden niet toch in synaptic vindt.

track

Re: Kan geen install file maken
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/06, 21:39:15 »
Het is me gelukt:)

ik heb compiz-dev geinstaleerd, daarna BCOP geinstaleerd, en het werkte perfect:)

Alvast bedankt!