Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: configuratie prullenbak  (gelezen 1210 keer)

RobHerge

• Gast
configuratie prullenbak
« Gepost op: 2009/05/06, 18:21:11 »
In ubuntu 9.04 wordt mij bij het verwijderen van een bestand niet meer om een bevestiging gevraagd.
Ook kan ik de verwijderde bestanden niet in de prullenbak vinden. Deze blijft leeg.
In andere posts heb ik gelezen dat de bestanden niet definitief verwijderd zijn.
Mijn vraag: Hoe kan ik bestandsbeheer instellen zodat
1. bevestiging wordt gevraagd bij indrukken van delete-toets
2. dat de bestanden zichtbaar zijn in de prullenbak

Offline VandeBas

• Lid
Re: configuratie prullenbak
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/06, 18:27:46 »
Staat er wel een prullenbak op je paneel? Door op je werkbalk te klikken met je rechter muisknop en te kiezen voor 'toevoegen aan paneel' kun je de prullenbak daar op zetten en heb je een prullenbak die normaal zou moeten functioneren zoals je zou verwachten.

groeten,

Bas

RobHerge

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/06, 18:59:38 »
Ik heb de prullenbak in het paneel verwijderd en opnieuw aangemaakt, werking ... of 'niet-werking' is ongewijzigd.

Offline VandeBas

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/06, 23:01:28 »
Heb je de voorkeuren van Nautilus (bestandsbrowser die start als je iets kiest uit het hoofdmenu onder Locaties) goed staan? Onder Bewerken -> Voorkeuren -> tabblad Gedrag, vind je in de laatste alinea de mogelijkheid om een vinkje te zetten bij 'bevestiging vragen voor het legen van de prullenbak of verwijderen van bestanden.' Misschien dat daar bij jou geen vinkje staat?

succes!

Bas

Offline Tom

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/05/06, 23:09:06 »
Ik heb de prullenbak in het paneel verwijderd en opnieuw aangemaakt, werking ... of 'niet-werking' is ongewijzigd.

Als U dat doet help een reboot ook wel eens.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.