Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 9.04 Lenovo W700 fn+f5 wireless on/off hoe werkbaar krijgen?  (gelezen 648 keer)

Offline ar

• Lid
  • Steunpunt: Nee
9.04 Lenovo W700 fn+f5 wireless on/off hoe werkbaar krijgen?
« Gepost op: 2009/05/06, 17:30:58 »
Hoi,

Fn+F5 schakelt in Vista mijn wireless verbinding aan of uit. In Ubuntu 9.04 doet deze toetsencombinatie echter niets.
In eerdere versie werkte deze toetsencombinatie wel. In Jaunty is echter alles nieuw en werken de oude handleidingen niet meer.

Wie weet het magische commando in Jaunty om op een thinkpad de wireless/draadloze verbinding aan te zetten? Het is zo lastig zonder een draadloze verbinding.

Ar

Offline Gijsbert

• Lid
  • Steunpunt: Ja
Re: 9.04 Lenovo W700 fn+f5 wireless on/off hoe werkbaar krijgen?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/06, 18:06:23 »
Ik weet helaas niet het magische commando. Kan je bij het toetsenbord niet kiezen voor de toetsenbord indeling van je laptop? Er staan diverse laptop toetsenborden genoemd.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline ar

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: 9.04 Lenovo W700 fn+f5 wireless on/off hoe werkbaar krijgen?
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/07, 18:10:36 »
Het probleem is het binden van de fn+F5 toets aan een commando. In ubuntu 9.04 is dit volledig veranderd en zal in de volgende versie weer volledig veranderen.

Op mijn Thinkpad W700 staat de draadloze verbinding hardware matig uit. Onder Ubuntu kan ik de 'kill switch' niet meer aanzetten. De vraag is dus of ik de hardware matige uitschakeling uitgedaan kan maken. Moet kunnen, alleen de vraag is hoe.

Groeten,

Ar