Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST]kernel update  (gelezen 1667 keer)

jvde

• Gast
[OPGELOST]kernel update
« Gepost op: 2009/05/05, 20:32:11 »
Ik heb sinds enkele weken 8.04 draaien en na wat installatie troubles (ik ben helemaal nieuw in Linux) werkt alles prima en ben ik best tevreden met de vele mogelijkheden.

Mijn systeem bestaat uit Ubuntu 8.04.2, kernel 2.6.24-23-generic.

Nu stelt de update-manager voor om de kernel 2.6.24-24-generic en een aantal bijhorende updates te installeren.
Ik weet niet of het nodig is deze update door te voeren, want
1. Ik begrijp hier niet goed waarom er een nieuwe kernel nodig is als alles goed draait.
2. Ik heb geen goede ervaring met updates (niet in Windows) want een poging om naar 8.10 te upgraden is zelfs met hulp niet mogelijk gebleken.
3. Ik vrees dus een beetje dat iets dat goed werkt (huidig systeem) na de update helemaal verknoeid blijkt te zijn. (remeber: don't fix it if it ain't broken).

Heeft het misschien te maken met de installatie (gisteren) van 'dkms' van VirtualBox? Had ik dat beter niet gedaan? Of heeft het er totaal niets mee te maken.

Al deze vragen stel ik uit onwetendheid over het hele udate-beheer van Linux en omdat voor zover ik het begrijp een nieuwe kernel toch wel heel ingrijpend is.
Nu alles naar behoren werkt wil dat het liefste zo houden.

Is er iemand die mij hierover wat uitleg kan verschaffen?
Thx, jvde
« Laatst bewerkt op: 2009/05/06, 16:49:54 door jvde »

Offline Soul-Sing

• Lid
Re: kernel update
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/05, 20:45:30 »