Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Windows live mesenger  (gelezen 2071 keer)

yannick123

• Gast
Windows live mesenger
« Gepost op: 2009/05/05, 19:59:50 »
Heey,

Kan via wine Windows live mesenger niet instaleren.
Weet iemand een oplossing?

Mvg Yannick

Re: Windows live mesenger
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/05, 20:09:00 »
Of course you can't.

Linux draait standaard geen Windows-programma's. Dat zou totaal ingaan tegen de filosofie erachter, omdat Windows zo gesloten is als wat. Het is ook niet de bedoeling om die standaard te ondersteunen.  Het softwareproject Wine probeert de WIN32-API (oftewel een hele hoop Windows-software) te implementeren voor Linux, BSD, Mac OSX, en meer. Het werkt vaak niet perfect en trager, maar er zijn uitzonderingen.
http://wiki.ubuntu-nl.org/Wine
Ik kan uit ervaring zeggen dat WLM traag en niet altijd werkt in Wine. Het loopt bovendien vast als je berichten ontvangt.

Daarbij zijn er veel betere MSN-clients beschikbaar, die geen kermisuiterlijk, reclame, en onnozele functies bevatten. Pidgin, Emesene, aMSN, KMess, Mercury Messenger, Kopete, aMSN 2 (in ontwikkeling), KMess 2 (in ontwikkeling).

yannick123

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/05, 20:13:54 »
Ik heb Amsn maar kan geen webcam bezien van mijn contactpersonen.
Weet iemand daar een oplossing voor?

« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/05, 20:26:58 »
Je moet Farsight geïnstalleerd hebben: http://www.amsn-project.net/wiki/Farsight

yannick123

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2009/05/05, 20:31:43 »
Welk moet ik instaleren

yannick123

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 2009/05/05, 20:34:55 »
is daar geen nederlandse versie van?

« Reactie #7 Gepost op: 2009/05/05, 20:36:07 »
je kunt toch wel Engels? 90% van de informatie op het internet in Engels. je zult ermee leren om moeten gaan.

Overigens gaat dat over audiogesprekken geloof ik, niet over webcambeeld.

yannick123

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 2009/05/05, 20:37:34 »
kan ni goe engels.
Maar het gaat wel om Webcam sesies

« Reactie #9 Gepost op: 2009/05/05, 20:40:17 »
kan ni goe engels.
Als je niet goed Engels kunt, zou ik dat maar snel veranderen. Op het internet is het Engels dat de klok slaat ;)

http://translate.google.com

Al geoogled voor je probleem?

yannick123

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 2009/05/05, 20:41:28 »
ja maar er staat dan iets over mijn internet verbinding maar die is correct en redelijk snel

Eider

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 2009/05/06, 09:33:44 »
Je zou ook http://www.meebo.com kunnen proberen.
Daar kun je ook op MSN met webcamfunctie en spelletjes enzovoort ;)
Je hoeft dan niets te installeren

« Reactie #12 Gepost op: 2009/05/06, 11:29:57 »
je kunt toch wel Engels? 90% van de informatie op het internet in Engels. je zult ermee leren om moeten gaan.

heh, maar dit is niet voor niets een Nederlandstalig forum.... anders kunnen we beter met zn allen op ubuntuforums.org kunnen gaan zitten...

Endor

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 2009/05/06, 11:43:38 »
kan ni goe engels.

Yannick, ik kan ook geen engels, maar google translate kan ook webpagina's omzetten in Nederlands. Maar goed, maar wat voor webcam heb je? Bij mij lag toevallig dat ik voor me webcam iets moest installeren ;)

Groet Endor

Offline Roel1963

• Lid
« Reactie #14 Gepost op: 2009/05/06, 12:05:04 »
Yannick, ik kan ook geen engels, maar google translate kan ook webpagina's omzetten in Nederlands. Maar goed, maar wat voor webcam heb je? Bij mij lag toevallig dat ik voor me webcam iets moest installeren ;)

Groet Endor

Bij mij werkt aMsn gewoon met webcam, werkte overigens ook onder 8.04 (en nu ook met 9.04). Zowel eigen webcam als die van mijn chatmaatje...