Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Twee triviale vraagjes: openen startmenu en "bevriezen" firefox  (gelezen 931 keer)

Offline wiert

• Lid
Niet van het grootste belang, maar toch ...

1. Als ik het startmenu open (waaronder alle programma's etc staan), dan duurt het enkele seconden voordat dit uitklapt. Het lijkt wel alsof hier veel rekenkracht voor nodig is, maar dat is natuurlijk niet zo. Daarna reageert het wel direct. Dit heb ik in 9.05, maar ook al in 8.04 en 8.10.

2. Firefox heeft soms de neiging om enkele seconden te "bevriezen". Ik wil bv in een pagina naar beneden scrollen. Het beeld bevriest, en na een seconde of 5 wordt de actie alsnog uitgevoerd.

Iemand bekend met bovenstaande, en enige idee hoe dit komt?

Offline Tom

• Lid
Re: Twee triviale vraagjes: openen startmenu en "bevriezen" firefox
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/13, 11:55:35 »
Typ in URL balk  about:config - Scroll  naar URLbrowser MaxRichResults rechts klik - aanpassen - en maak van 12 een 0.
Daarna uw Firefox afsluiten - opnieuw starten en klaar.                                                                                                       
Nu komen er geen 12 URLs in Uw geheugen balk.  Die vertragen Uw firefox.   
Bewerken > voorkeuren > geavanceerd > netwerk > Offline opslag van 50 MB op 30 MB gezet
en dan  regelmatig Uw Buffer wissen , houd Uw Firefox  Cache  schoon en loopt hij niet zo snel vol ( wat vertraagd )
Bovenstaande helpt ook ... bij mij toch en Firefox is rete snel.
http://sites.google.com/site/hardy804lts/mijn---firefox-add-ons
Groet Tom. :)
« Laatst bewerkt op: 2009/05/13, 11:57:34 door Wanda Rooze »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Twee triviale vraagjes: openen startmenu en "bevriezen" firefox
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/13, 12:26:52 »
ik had dat ook (beide probleempjes), maar na een schone install 9.04 niet meer :D